Avatar billede lasseriis Nybegynder
12. marts 2003 - 12:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

"roaming settings" og køre program som admin

Jeg arbejder i en SFO og vi har 6 maskiner med XP pro på.
Er det muligt at sætte XP pro op således at den authoriz'er (logger på) mod en PDC (Samba, men det er egentlig ligegyldigt) og henter *.pol filer så der er begrænsninger på maskinen, og samtidig henter indstillinger for brugeren, men ikke henter alle filer (altså kopierer profil-data frem og tilbage over netværk (vi kører nemlig 10 mbit hub'et netværk!)). Altså således at når jeg forklarer explorer at jeg gerne vil se skjulte filer i alle mapper, så er det også tilfældet når jeg logger ind på en anden maskine.

Desuden: Er det muligt at definere brugertypen på de brugere der logger på via domænet. Vi har nemlig CS på maskinerne og det skal køres som en bruger med administrator-rettigheder for at virke. Så kan 'kør programmet med andre legitimationsoplysninger' godt tjekke op mod domænet? Således at personalet indtaster deres bruger/pass og så kan CS køres....

Håber i fatter hvad jeg mener, ellers så spørg lige.
Avatar billede lasseriis Nybegynder
12. marts 2003 - 12:03 #1
"men ikke henter alle filer (altså kopierer profil-data frem og tilbage over netværk"
Her tænker jeg f.eks. på cookies, og "temp. internet files" og alt det andet lort der ligger i c:\documents and settings\.
Avatar billede lasseriis Nybegynder
08. april 2003 - 10:35 #2
ingen svar....nå så må de gå til mig selv...