Avatar billede asgeir Nybegynder
10. november 2000 - 11:03 Der er 3 kommentarer

Router

Jeg efterlyser en teknisk og dybtegående redegørelse for routerens funktioner på Internettet i forhold til behandling af datagrammene, og hvordan den router datagrammerne rundt. Hvordan den løser de problemer der opstår under routningen. Hvorda
drives datagrammene rundt på nettet?

med venlig hilsen, i håb om at få svar eventuelt hvor jeg kan finde svar der går helt ned i detaljen og til det komplette svar.

a.grant@get2net
Avatar billede sjensen Nybegynder
10. november 2000 - 12:40 #1
Jeg ved at Zyxel på deres hjemmeside har en række dokumenter om emnet som PDF filer, men selvfølgeligt med udgangspunkt i deres egne routere (Prestige 100 o.s.v.)

Men prøv at take et kig:

http://www.zyxel.com eller http://www.zyxel.dk
Avatar billede cyco Nybegynder
10. november 2000 - 14:58 #2
Jeg ville tage et kig på www.cisco.com
kig efter BGP - det er den protokol, der håndterer routningen mellem de enkelte udbydere. Mig bekendt kan routningprotokollen være hvadsomhelst hos den enkelte udbyder (OSPF,IS-IS,EIGRP), men BGP binder dem sammen.
Avatar billede janomel Nybegynder
17. februar 2001 - 14:58 #3
På også Surecom på adressen www.surecom-net.com
Jeg håber at du kan finde svar her. Jeg har kunne finde en hel del svar på mine spørgsmål ang. dette.