Avatar billede kaosknudsen Nybegynder
12. marts 2003 - 11:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

agpx8 kort på agpx4 mobo?

Hejsa...
Nu har jeg investeret i et Point of View gf4 ti 4200 med agpx8, men min comp crasher. Det går fint nok sålænge jeg ikke installere driverne til kortet. Men ligeså snart driverne er på plads, så går min comp ned med blå skærm og hele lortet. Er det fordi det er et 8x-kort på 4x-mobo? eller er det bare fordi  dette kort fejler?

Mit system: ECS k7s5a mobo, 2x256 mb ddrram pc 2700(kører kun 2100 pga mobo), 1000 mhz Athlon.

mvh

DeeFaulT
Avatar billede human Nybegynder
12. marts 2003 - 11:38 #1
Det er ikke pga. x8 og x4, for hvis der er x8 på kortet er der også x4. Så vidt jeg ved er der ikke lavewt nogle kort som kun understøtter 8x ligesom der ikke er lavet nogle der kun understøtter x4.

Har du prøvet at installere en knap så ny driver, fx. den 2. nyeste.
Men prøv med en tidligere driver.
Avatar billede kaosknudsen Nybegynder
12. marts 2003 - 11:44 #2
oki... men ja jeg har prøvet med en ældre driver faktisk har jeg prøvet med ad skillige ældre drivere..... no good
Avatar billede human Nybegynder
12. marts 2003 - 11:56 #3
Oki, så kan du jo prøve at lave en reinstall af dit windows, eller en reperation.

Hvis det heller ikke virker tror jeg du skal tage en snak med forhandleren.
Avatar billede kaosknudsen Nybegynder
12. marts 2003 - 11:57 #4
Har lige reinstalled....pga af problemet... det er kun blevet værre... ringer til forhandler nu...
Avatar billede bat1234 Juniormester
12. marts 2003 - 11:58 #5
prøv at opdatere din BIOS. Jeg har selv et k7s5a og det er utroligt afhængig af at have den sidste nye BIOS!
Avatar billede kaosknudsen Nybegynder
12. marts 2003 - 12:03 #6
er gjort.... jeg sågar installeret den seneste oc bios. Men lige meget hjælper det!
Avatar billede kaniwd Nybegynder
12. marts 2003 - 13:18 #7
Prøv lige med den sidste nye detonator 41.09 den har jeg god erfaring med.

Har du win2k eller XP kan du hente den her
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_41.09

MVH
Kani
Avatar billede kaosknudsen Nybegynder
13. marts 2003 - 10:05 #8
Jeg har selvfølgelig brugt 41.09 fra starten.... Jeg er ked af det men intet i har foreslået har hjulpet... Men efter at have prøvet igen og igen og igen så virker det faktisk nu... meget mærkeligt... venter kun på at det går ned igen.

Tak fordi i prøvede....