Avatar billede piamat Nybegynder
12. marts 2003 - 10:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

cd brænding

jeg har købt en brænder Lite on LTR-12101B
mit problem er at den kun vil brænde audio cdeer men ikke data jeg har den nyeste driver ,og har prøvet mig frem med både nero og Easy cd creator mit styresystem er Windows XP så hvis der er nogen der har et godt bud på hvad det kan være vil jeg blive glad (ellers er jeg bange for at jeg bliver fuldstændig siiiiiindsyyggggggggg
på forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2003 - 10:53 #1
Hvad er det mere specifikt der er galt. Der må da komme nogle fejl meddelser
Avatar billede piamat Nybegynder
12. marts 2003 - 11:30 #2
der kommer ingen fejlmeddelser men der sker det at maskinen kører op som om den vil brænde (dvs når lige at blive rød slår så tilbage til grøn lampe) og så kører den bare derudad og intet sker den stopper på 3-4% så er man nødt til at lukke programmet ned samt lukke maskinen og så starte op igen  for at få cdeen ud
det har kostet en del cdeer
iøvrigt glemte jeg at skrive at den brænder med 12x10x32
          på forhånd tak
Avatar billede helleh1 Nybegynder
12. marts 2003 - 11:51 #3
Prøv at afinstallere dine brændere prog.. genstart maskinen og installere den igen, jeg har haft samme problem og det virkede for mig, tjek også om du har InCd installeret
Held og lykke
Avatar billede cuz Nybegynder
12. marts 2003 - 11:57 #4
Eller ring til sælger og få den byttet. For det lyder mærkeligt... Med Nero skal du lige smutte forbi www.nero.com Masser af updates ;-)
Avatar billede carstengp Nybegynder
12. marts 2003 - 12:16 #5
hvis du kører med XP, så prøv det indbyggede brændeprogram. Det eneste du skal gøre er, at trække filerne over på brænderdrevet i stifinder.

Hvis det virker, så er det i hvertfald ikke brænderen der er i stykker.

Måske skal du blot deaktivere brændefunktionen i XP.
Det gør du ved at højreklikke på brænderdrevet i stifinder og vælge egenskaber+indspilning og fjerne hakket i "aktiver cd-indspilning"
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2003 - 13:56 #6
Det kan også være dine skiver. Jeg har haft skiver som var beregnet til 12x speed , men som lavede lige præcis det nummer du beskriver. De kunne dog brændes ved enten 10x speed eller mindre.
Prøv med nogle andre skiver, eller sæt hastigheden ned.
Avatar billede cuz Nybegynder
12. marts 2003 - 15:34 #7
Bare en oplysning. ;-) Min brænder Liteon 40x kører 100% selvom XP's brænderprogram er slået til. Men man ved jo aldrig...
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
12. marts 2003 - 15:36 #8
Jeg havde det samme problem med min computer, det eneste jeg gjorde var at hente en ældre version af Nero (5.5.5.1) istedet for den nyeste som ikke virker så tit..

- MvH SilverSand.dK
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
12. marts 2003 - 15:37 #9
du skal endvidere huske at det ikke er så tit at man kan brænde musik på samme speed som data...  det vil sige at du skal brænde det på 10x speed med en 12z speed brænder...
Avatar billede piamat Nybegynder
13. marts 2003 - 15:52 #10
du har vist mere fortjent navnet goldsand
10000 tak
Avatar billede piamat Nybegynder
13. marts 2003 - 15:54 #11
ups det var svaret med nero 5.5.5.1 der var korrekt