Avatar billede elcoolio Nybegynder
12. marts 2003 - 00:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 trådløse gateways/accesspoints

Kan 2 gateways/accesspoints kommunikere sammen eller er det 1 accesspoint/gateway og så netkort i de computere der skal koblet på?

Jeg spørger fordi jeg står og skal opsætte et netværk hvor der i 2 bygninger er opstillet et lille kabel netværk (et netværk i hver) Disse skal forbindes og jeg vil høre om dette kan gøres med 2 gateways/accesspoints (Gider ikke trække kabler) Eller om der skal udskiftes netkort i det ene af netværkene for at det funger.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
12. marts 2003 - 08:03 #1
du kan godt forbinde 2 accesspoints med hinanden, og så få adgang gennem dem
Avatar billede kenp Novice
12. marts 2003 - 08:25 #2
nååå kan man godt få 2 accesspoints til at sende til hinanden! det kunne jeg godt tænke mig at høre om. for det har jeg ALDRIG hørt at skulle kunne lade sig gøre!
Avatar billede renehinsch Praktikant
12. marts 2003 - 08:32 #3
Det kan du sagtens hvis produktet du køber understøtter "bridging".

Dlink har et AP som kan det du har brug for
http://dlinkdk.server-45.wineasy.se/products/details.asp?Nr=208
Avatar billede kenp Novice
12. marts 2003 - 08:54 #4
Tak så lærte jeg også noget i dag :)
Avatar billede elcoolio Nybegynder
12. marts 2003 - 22:25 #5
Jeg siger mange tak.
Jeg har valgt at give renehinsch pointene da han kunne dokumentere sin påstand.

Endnu en gang tak!
Avatar billede elcoolio Nybegynder
12. marts 2003 - 22:31 #6
lige et tillægsspørgsmål... Kan DWL-900AP+ kommunikere med både en anden 900AP+ og trådløse netkort?
Avatar billede renehinsch Praktikant
12. marts 2003 - 22:49 #7
Nej, det ser det ikke umiddelbart ud til. Det kaldes "dual mode". Her vil jeg ikke vove pelsen men synes du skal kontakte en forhandler for at være sikker.

Men det betyder vel ikke noget i dit tilfælde. De sidder jo begge på det lokale net i hvert hus og snakker derfor via ethernet med jeres PC'er.
Avatar billede renehinsch Praktikant
12. marts 2003 - 22:49 #8
og tak for points :)