Avatar billede rikkine Nybegynder
11. marts 2003 - 22:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ang, Virus scan!

Har et spørgsmål!!!

Hvorfor fortæller pcllin at jeg har virus og www.trend.com siger jeg er virus fri? Nogen der har en forklaring?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. marts 2003 - 22:39 #1
Lyder undrligt. Jeg tror at du skal tro på trend.
Avatar billede vistodk Nybegynder
11. marts 2003 - 22:40 #2
sjovt - det er trend der laver pcillin
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. marts 2003 - 22:42 #3
Ja, underligt den ene siger virus den anden siger ingen virus
Avatar billede rikkine Nybegynder
11. marts 2003 - 22:43 #4
jamen jeg er bare i tvivl om hvad jeg skal stole på.....
Avatar billede perhaps Nybegynder
12. marts 2003 - 07:51 #5
Du behøver ikke at være i tvivl om hvad du skal stole på. Jeg går ud fra at du har pc-cillin downloadet på din pc samt at du har kørt en onlinescanning på deres housecall. Hvis pc-cillin siger at du ingen virus har, men onlinescanneren viser at du har virus, ja så HAR du virus. Onlinescanneren er altid velfungerende og opdateret, da tusinder af brugere benytter den hver dag. Din pc-cillin kan have en fejl, for jeg går da ud fra at den er helt opdateret, men den kan have en installationsfejl, deaktiveret af en virus, opsætning ikke helt korrekt mm. Altså lad os lige slå fast at hvis du kører begge på din puter, den faste scanner og onlinescanneren, så SKAL du stole på onlinescanneren. Men så vidt jeg kan forstå på dig er det din faste scanner som siger du har virus, og det er lidt mærkeligt. Har du lige tjekket dit karantæneområde og logfil for at se hvad der står der. Der skulle i hvert fald være angivet hvilken virus du har, altså navnet.
Du må gerne vende tilbage. Jeg svarer også uden points.
Avatar billede perhaps Nybegynder
12. marts 2003 - 07:54 #6
Tjek evt. med en anden onlinescanner, f.eks. Pandas her: http://www.spywarefri.dk
Det er altid en godt idé at tjekke med en onlinescanner som IKKE er fra samme firma som den faste scanner.