Avatar billede fuzzy2 Nybegynder
11. marts 2003 - 22:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvilken bærbar?

Jeg har tænkt mig at gå ud og finde mig en bærbar PC, men hvilken én skal jeg vælge?

Jeg har tænkt mig at bruge 11.000-13.000 kr. på den og har kigget lidt på disse:

@computer Note-It 3010 [ http://www.snabel-a-computer.dk/Noteit3010.html ]
og
Asus L3500TP [ http://www.edbpriser.dk/computere/notebook-top10.asp?ID=1464728056 ]

Jeg vil dog gerne have et system der har minimum:
Pentium 4 1800 Mhz (helst mobile)
256 MB DDR Ram
DVD/CD-RW Compo drev
30 Gb Harddisk
10/100 Netkort
USB porte (helst 2.0)
3D grafikkort med TV-Out
Med venlig hilsen
Troels
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2003 - 22:42 #1
vil anbefalde dig en Dell computer....

har været glad for mine altid, og har kun godt at sige om dem...

denne model skulle kunne opfylde dine behov: Inspiron 8500 bliver dog en smule dyrer en du har sat det til, men du kan jo selv prøve at sætte den sammen på:

http://www.euro.dell.com/countries/dk/dan/dhs/products/line_notebooks.htm
Avatar billede krusell Nybegynder
12. marts 2003 - 12:01 #2
Jeg må indrømme, at jeg selv har kigget en del på ASUS' bærbare, da jeg synes, at man får en del for pengene.
Og den du linker til, ser sgu lækker ud.
Det eneste problem jeg har med den, er grafikkortet. Nu køber man jo godt nok ikke en bærbar, for at have en spillemaskine, som sådan. Men det er nu stadig rart, at kunne køre lidt spil på den. Og resten af den følger jo godt nok med.
Selv om det selvfølgelig går ud over størrelsen, synes jeg det er super fedt, med en 15" skærm. Rigtigt najs.
Avatar billede fuzzy2 Nybegynder
12. marts 2003 - 14:23 #3
Jeg har set lidt på Dell computerne, men jeg har fået et råd om at man skal prøve sin bærbar før man køber, for at se om man kan lide vægt, tastatur, mus, størrelse osv... Men kender i til nogle butikker i Københavnsområdet hvor man kan "prøve" nogle Dell bærbare? F.eks. en butik der sælger dem?

Mvh Troels
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2003 - 16:04 #4
fuzzy2>> aner ikke hvor du kan få lov til at se/prøve disse maskiner. Dog vil jeg sige at der efterhåneden ikke er så meget at være i tvivl om, du får beskrevet alt om computerne på nettet: dimensioner, vægt m.m. endvidere kan du se en 3d udgave af computeren på dell.dk.

mvh.
Questis
Avatar billede fuzzy2 Nybegynder
12. marts 2003 - 16:21 #5
Questis: Ja, det er rigtig. Men det er jo ikke det samme som hvis man får lov til at prøve den. Desuden så ville det ikke sige mig noget hvis det vejede 2,7 kg. eller 3,5 kg. Det kan jo kun prøves...

Jeg tror dog ikke der bliver Dell alligevel.
Avatar billede fuzzy2 Nybegynder
12. marts 2003 - 16:40 #6
Jeg har f.eks. lavet dette system på Dell's hjemmeside:

Dell Inspiron 8500

Mobile Intel® Pentium® 4 processor 1900 MHz
256MB DDR RAM
GT - 15,4" TFT WXGA+ (1280*800)
40GB Ultra DMA/ATA 100 (5400RPM)
64MB DDR nVidia GeForce4 4200 GO AGP 4X
DVD/CD-RW Combo 24X
Sound Blaster Pro compatibelt 3D Lyd
Smart Lithium Ion Batteri
2.0 USB-ports & 1 S-video-out

MS Windows XP Home
MS Works 7.0

Pris incl. moms og fragt:  16.838 kr.

Hvis man tager disse komponenter og sammenligner med @computer 3010 til: 12.998 kr. så er det ret meget. På Dell's computere er man også tvunget til at købe de bærbare med Windows XP, og da jeg selv har Windows 2000 og bruger det, kan jeg ikke forstå hvorfor man skal tvinges til at købe XP, hvilket jeg har prøvet og synes at det stinker!

Mvh Troels
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2003 - 17:14 #7
fuzzy2>> angående vægten og dimensioner, er de jo bare at sammenligne med en tilsvarende i en butik, lad det ikke blive dit store dilemma.

angående windows xp, skulle jeg mene du kunne omgåes, ved at kontakte dem, mindes ikke at have fået styresystem med til nogle af dem jeg har bestilt, men kan selvfølgelig være en politik de er begyndt at køre....
Avatar billede dmcn Praktikant
12. marts 2003 - 17:17 #8
Jeg lytter halvt med i smug, men vil lige rette questis - jeg ringede til privat-kundeservice hos Dell for nylig, og de leverer ikke systemer uden OS. Desværre.
Ydermere vil jeg gerne være den første til at udtrykke min utilfredshed med at de har fjernet 8200. De skal dælme komme med noget bedre end 8500 hvis jeg skal placere mit laptop-køb hos dem.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2003 - 17:20 #9
n0rmality>> ok... var ikke sikker... men har da lige kigget i min samling af cd'er, og kan ikke rigtigt hitte nogen styresystemer der skulle komme fra dem. så jeg har da ikke fået det i sin tid. Men fair nok, så er fuzzy2 da uden om det problem, så skal der ikke til at ringes til dem :)
Avatar billede segmose Nybegynder
12. marts 2003 - 17:23 #10
256 MB ram er også alt for lidt til XP (også efter at du har skudt de 117 unødvendige og farlige services der som standard loades), og med en sløw HD vil du blive rigitg glad for meget mere RAM, fx. 512 MB eller 1 GB.

Bed om at få free-dos på maskinen :)
Avatar billede fuzzy2 Nybegynder
12. marts 2003 - 17:44 #11
Det med ram'ne har jeg også tænkt over, for jeg har aldrig været glad for XP, prøvede det engang på min hjemmecomputer med 256 MB Ram, men uden et specielt godt resultat, derfor solgte jeg cd'en igen og skriftede tilbage til 2000, som jeg stadig kører med.
Men det er stadig efter min mening åndsvagt at man skal betale for XP når man ikke vil ha' det!

//Troels (FuZZy2)
Avatar billede krusell Nybegynder
22. april 2003 - 13:18 #12
Noget nyt her?
Avatar billede fuzzy2 Nybegynder
22. april 2003 - 16:17 #13
Jeg købte mig en @computer Note-It 3010... Jeg er godt tilfreds, men har tænkt mig at opgradere med 256 MB DDR ram for at få den op på de 512 MB, så XP kan køre godt!
Jeg kan klart anbefale alle at købe en bærbar @computer!