Avatar billede spuunki Nybegynder
11. marts 2003 - 20:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

strømforsyning

Hej jeg har et problem jeg vil godt have 2 strømforsyninger til at arbejde sammen med et Bundkort.!
Avatar billede spuunki Nybegynder
11. marts 2003 - 20:35 #1
Hjælp Forsatan!
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2003 - 20:37 #2
Du tager nr. 1 og sætter til.. og så tager du nr. 2 og sætter til bagefter.... eller omvendt.
Avatar billede spuunki Nybegynder
11. marts 2003 - 20:40 #3
Hmm.! der Hvis Nok Kun sættes en strømforsyning til et Bundkort.. kan der ik!
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2003 - 20:45 #4
Jeg ved jeg engang har læst en artikel om hvordan man sætter 2 strømforsyninger sammen.
Jeg prøver lige om jeg kan finde den.
Men hvorfor vil du gøre det ?? Er det for at få flere W. ?? Eller er det meningen at den ene skal overtage hvis den anden går ned ?
Hvis det er sidstenævnte så fås der specielle kabinetter, med den anordning.
Avatar billede scb Praktikant
11. marts 2003 - 20:50 #5
Du kan ikke sætte 2 strømforsyninger parallelt.
Men du kan lade en strømforsyning være tilkoblet dit bundkort, og lade en anden strømforsyning trække dine diske.

Der findes ingen bundkort der har brug for 2 strømforsyninger.

Hvis de er for at få større sikkerhed således at der kan gå en strømforsyning i stykker uden at der sker noget, kræver det specielt kabinet med specielle strømforsyninger som phatlasse skriver.
-SCB
Avatar billede benjiee Nybegynder
11. marts 2003 - 20:50 #6
Brug den ene strømforsyning til bundkortet og harddiskene og den anden til CDrom brænder mm..NB hvis det er en ATX strømforsyning skal den have et styresignal for at opstarte. held og lykke
Avatar billede scb Praktikant
11. marts 2003 - 20:52 #7
Du tænder for en ATX strømforsyning ved at koble den grønne ledning til stel
Avatar billede dna Nybegynder
11. marts 2003 - 22:41 #8
200 point for dette spørgsmål... cool!
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2003 - 10:11 #9
Ha..... jeg vidste jeg havde læste om det på nettet.
Her er en guide til hvordan du forbinder 2 strømforsyninger. Det ene fungere som master (til bundkort) og den anden kan f.eks. bruges til dine diske.
http://www.burningissues.net/how_to/power/adaptor.htm
Avatar billede benjiee Nybegynder
12. marts 2003 - 13:45 #10
Tak for det link phatlasse. KANON Lige hvad jeg manglede :)
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2003 - 14:22 #11
...any time :o)