Avatar billede martin7 Nybegynder
09. november 2000 - 22:27 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

IDE hd til Amiga 600 (lige ved og næsten) ?

Hvordan gøres det nemmest ?

Amiga 600, fladkabel med 2.5\" stik i den ene ende og 3.5\" i den anden, rom 2,0, extern strømforsyning

Med workbench 2.5 kunne jeg ikke få det til at virke

Med Wb 3.5 kunne jeg detektere den og oprette den, men kunne ikke instalere på den,
da Wb skrev at der skal være rom 3.0 . Den kunne også godt boote, men uden dos.

Jeg kunne da købe en rom 3.0,men det må da kunne lade sig gøre med en 2.0

Hvordan gøres det nemmest ?
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
11. november 2000 - 05:23 #1
Har du harddisk prep disketten?

Jeg satte for mange år siden en 3,5\"IDE i en A1200...Også med konverter fra 2,5 > 3,5...

Min var rom 3 og WB3.0

Jeg benyttede bare prep disketten som jeg fik i betafon(Sammen med converter stikket/Kablet)
Avatar billede mick_j Nybegynder
14. november 2000 - 10:02 #2
Jeg har kørt med en lign. konfiguration (A600+2.5\" disk), OS var v2.1. Kørte smertefrit. Ligeledes har jeg haft et par A500+ m OS2.1, også med HD-ctrl af forskellige typer. Så jeg vil foreslå v2.1, selvom v2.5 burde virke problemfrit. Du skal bare være sikker på at have install disketten (Følger ikke altid med).
Avatar billede martin7 Nybegynder
14. december 2000 - 17:50 #3
Tak for opmærksomheden
Undskyld den lange ventetid