Avatar billede starhand Nybegynder
11. marts 2003 - 12:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside som kommunikation

Hejsa, to gode spørgsmål...

Vi er en gruppe, som er ved at oprette en hjemmeside, som helst skal kunne lette vores kommunikation og interne kritik, når vi rejser meget.

Vi uploader billeder og tekst til en hjemmeside, og vil da gerne nederst på siden have et felt, som vi kan kommentere i fra forskellige steder, hvor teksten derefter løbende bliver gemt i et tekst-dokument (eller andet).

Dette tekstdokument (som så gerne skal bestå af brugerens navn og tidspunkt ved hvert nyt indlæg) skal dernæst vises på et andet sted på hjemmesiden, hvor det løbende opdateres med alle brugernes indlæg.

Er der nogen der ved, hvordan dette kan virke? Eller for at forsimple spørgsmålet måske - hvordan virker "eksperten", for det er nogenlunde det samme der eftersøges, bare på den simplest mulige måde.
Avatar billede fun22 Nybegynder
11. marts 2003 - 12:36 #1
det er jo bare et forum. Det kan i også bruge til jeres projekt, men det kræver at i har adgang til enten asp eller php.
Avatar billede starhand Nybegynder
11. marts 2003 - 12:44 #2
jeps, har adgang til asp, men er det kompliceret at sætte op - kender du et link til en guide?
Og så skal det iøvrigt gemmes i en rå tekst-fil; dvs som en database vi let kan hente.
Noget andet er at vi skal have koblet vrml-interface på (ekstern navigation), da det senere skal danne baggrund for form-udvikling... men det kommer.
Avatar billede ferstin Nybegynder
11. marts 2003 - 13:17 #3
Her er en masse godt for nybegyndere:
http://activedeveloper.dk/aspdigital/default.asp?mode=showchapter&chapter=1
Angående db, så brug Acces, den fungerer fint sammen med ASP.

Her er noget om opsætning af IIS:
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion2.asp
Avatar billede matz Nybegynder
12. marts 2003 - 01:05 #4
Drop Access med Asp, og brug: Asp & MySql ;-)