Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2003 - 00:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Edonkey 2000 og WindowsXP

Når jeg bruger Edonkey2000 v0.45 og WindowsXP pro DK SP1, er jeg "firewalled", og får derfor LowID. Jeg bruger Zonealarm, og har selvfølgelig givet Edonkey fulde rettigheder. XPs indbyggede firewall er slået fra.
Edonkey og Zonealarm i Win98 2.ed giver ingen problemer, så det må næsten være WinXP der er synderen.
Nogen forslag til hvordan jeg får "hul i gennem" ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. marts 2003 - 01:08 #1
lyder spændende, hvad er Edonkey2000 for noget?

du har selvfølgelig slået firewallen fra i Egenskaber for LAN-forbindelse, ikk'?
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2003 - 08:39 #2
Det er et fildelingsprogram http://www.edonkey2000.com/

Og jo, som tidligere nævnt er firewallen slået fra.
Avatar billede drakir Nybegynder
11. marts 2003 - 12:35 #3
Det burde virke i xp hvis du har slået xp's firewall fra.. Mit gæt er at Zonealarm ikke vil tillade indkommende forbindelser på port 4662 (tcp) - derfor er du nok nødt til at åbne for denne port manuelt i Zonealarm (kender ikke Zonealarm så hvordan ved jeg ikke..) :)
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2003 - 13:25 #4
Edonkey har adgang til alle porte. En afinstallation af Zonealarm hjalp heller ikke.
Avatar billede drakir Nybegynder
11. marts 2003 - 13:58 #5
Mærkeligt, har du prøvet på mere end en server?
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2003 - 14:30 #6
Ja, den er også lang tid om at logge på pga low id.
Avatar billede drakir Nybegynder
11. marts 2003 - 16:44 #7
Hvad har du for en internet forbindelse - evt. router med NAT, eller er den shared gennem en anden computer?
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2003 - 19:27 #8
ADSL, Cisco 677 router. Når det virker i Win98 kan vel ikke være routeren.
Avatar billede drakir Nybegynder
12. marts 2003 - 08:32 #9
Næh, det skulle det jo ikke kunne være, men det skulle bare heller ikke være win xp når firewallen er slået fra.. :-/
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2003 - 08:08 #10
Lukketid.