Avatar billede muddi Praktikant
10. marts 2003 - 19:18 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Brugere i MySQL?

Da jeg installerede MySQL var der fire brugere, som var oprettet på forhånd:

Host        User    Password
--------------------------------
localhost  root
%          root
localhost
%

Er det nødvendigt at gemme disse fire brugere? Er det ikke kun den øverste jeg bruger???

ps! Ved godt at der skal password på, men ville lige spørge om det her først :o)
Avatar billede ahv Nybegynder
10. marts 2003 - 19:26 #1
Jo det er normalt den øverste man bruger, men ikke særlig sikkert hvis det er en server alle har adgang til.
Avatar billede zorci Nybegynder
10. marts 2003 - 19:31 #2
Hvis jeg var dig, ville jeg oprette en bruger som du selv vil bruge, og give ham et password du kan huske. Derefter ville jeg slette de andre.

Den der ikke har et brugernavn, bliver brugt hvis nogen prøver at logge på, men skriver en bruger der ikke findes. En slags "guest"-bruger altså. Denne bruger kan se alle databaser, men ikke gøre noget ved dem. Så at sige.
  Så med mindre du har brug for en "guest"-konto, så ville jeg slette dem hvis jeg var dig.
Avatar billede muddi Praktikant
10. marts 2003 - 20:54 #3
Er det ikke sikkert at bruge den øverste?
Skal jeg så kalde den bruger noget andet?

Sker der noget, hvis jeg sletter de andre brugere?
Avatar billede ahv Nybegynder
10. marts 2003 - 20:56 #4
Du kan godt slette de andre bruger, nej det er ikke sikert at bruge den øverste, da det er den "alle" kender, så de kunne jo nemt få adgang til din database, opret en bruger, med et bnrugernavn og kodeord som kun du kender til.
Avatar billede muddi Praktikant
10. marts 2003 - 21:02 #5
Mange tak for svarene!