Avatar billede rickyhansen Nybegynder
09. november 2000 - 18:10 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

\"Delay\" på netværk i W2K

Jeg kører dualboot W2K/ME og har i en uges tid haft et underligt \"delay\" når jeg skulle ind på andre maskiner i vores netværk.

Netprotokollen er TCP/IP og der er tale om et 100mbit netværk.
Det har fungeret fint hidtil, men fejlen er opstået for en uges tid siden, og jeg har INTET ændret (ej heller ved serveren så vidt jeg ved)
men altså, et delay på mellem et halvt og et helt minut er IKKE fedt!! Nogen løsninger)
På forhånd tak - Rickz
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. november 2000 - 18:13 #1
Har det ikke været der før ? jeg har aldrig oplevet ANDET end det delay .. men jeg tror den henter hele directory strukturen fra remote computeren. Det gør Win9x ikke. De henter kun den struktur du ser eller vælger.
Avatar billede svein Nybegynder
10. november 2000 - 08:41 #2
Hvad for et netværk er det snak om? Og hvad for navneopløsning kører du som standard?
Avatar billede rickyhansen Nybegynder
10. november 2000 - 15:15 #3
hmm, jeg ER ikke den store \"netværksnørd\", så hvis du kan specificere dit spørgsmål.
Navneopløsninger..tjaaah, vi hedder alle som regel noget med vXXX, svarende til værelsesnummeret på kollegiet.
Hvad du mener med hvilket netværke det er, det må du gerne specificere tak :)
Avatar billede lojmann Nybegynder
11. november 2000 - 10:32 #4
Jeg har haft samme problem, dog ALTID med en delay... Løsningen, her, var at installere SP1 til W2K... Evt. fra Windows update - har du prøvet det?
Avatar billede rickyhansen Nybegynder
12. december 2000 - 01:13 #5
SP1 ER installeret...afinstalleret og reinstalleret. INGEN mærkbar forskel :(
Avatar billede rickyhansen Nybegynder
12. december 2000 - 01:15 #6
...men jeg mener nu at have erfaret, at den mest sandsynlige årsag er det med strukturen, som Daugaard skriver, så pointene må næsten gå hertil.
...skal således bare lige have et \"svar\" derfra :)
Avatar billede bigbird Nybegynder
07. marts 2001 - 13:35 #7
Hvis du kan vente en dag med at få svaret, så kan jeg give dig en løsning på det iaften...
Jeg har samme problem. Det er den måde som Win2k broadcaster på netværket..
Jeg skal på arbejde her kl 15, og vores sysadm vil vise mig hvordan det skal gøres.
Avatar billede rickyhansen Nybegynder
15. marts 2001 - 00:09 #8
Det lyder helt OK Bigbird.
Jeg ville sætte pris på det, hvis der findes en \"løsning\". Jeg afventer spændt så :o)

På forhånd tak...efter laaaang tid

Ricky
Avatar billede cstern Nybegynder
30. april 2001 - 10:26 #9
kom der nogensinde en endelig afklaring af dette spørgsmål?
Jeg har lidt samme problem, lang tid om at etablere/vise netværksstier i \"Andre Computere\".
Jeg har TCP/IP, NetBEUI og IPX/SPX på begge maskiner. Efter at klikke på den PC (med Win98) jeg er interesseret i (fra Win2K) går der laaaaang tid før man ser shares på win98. Når man klikker på den share man vil ind i går der igen laaaang tid før man ser noget i folderen.
Jeg er som sagt også interesseret i løsning af problemet så jeg håber at bigbird/svein/tdaugaard kan komme med flere forklaringer og helst også et forslag til et workaround for at undgå disse delays.
Jeg kaster yderligere 50 point i puljen som uddeles når der er givet point her i spm. Se http://www.eksperten.dk/spm/68835
Avatar billede handmade Nybegynder
30. april 2001 - 10:30 #10
When you try to view the shared folders on a Win98/ME computer from a Win2000 computer, there can be a delay for up to 30 seconds while Win2000 tries to determine if \"scheduled tasks\" are enabled on the other computer.  Microsoft admits this is a problem in Q245800.  However, you can fix this by deleting the following Registry entry on the Win2K machine:

Hive: HKEY_LOCAL_MACHINE
Key: Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Explorer
\\RemoteComputer\\NameSpace
SubKey: {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

Right-click the subkey (the one in curly brackets) and click delete.

You may wish to save this key before deleting it, and you should definitely back up the Registry before making edits.

Avatar billede cstern Nybegynder
30. april 2001 - 10:41 #11
handmade: OK, fino. Jeg chekker lige at det også virker, så får du points.
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. april 2001 - 12:30 #12
Handmade, din tyv! :-)

http://www.eksperten.dk/spm/60811
Avatar billede handmade Nybegynder
30. april 2001 - 12:35 #13
Rolig nu, jeg har selv fundet den side i et forum - den er kanon- men hvis du føler dig snydt, vil jeg ikke ha\' det siddende på mig :-)
Vil du have halvdelen af de 100 points jeg har fået?
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. april 2001 - 12:47 #14
Hahaha ... nej nej ... Det var bare fordi du var den eneste som havde kommenteret på mit spørgsmål .. :)