Avatar billede gaffamorten Nybegynder
10. marts 2003 - 16:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

USB controller og XP

Jeg har installeret et USB 2.0 kort og det fungere ikke helt efter hensigten.
Når jeg plugger min externe HDD Maxtor 5000DV i, vil den kun køre med lav USB hastighed.
XP skirver dertil:

The USB Mass Storage device is a HISPEED Usb device and will function at reduced speed when plugged into a non-HI-SPEED port

Men den er plugged ind i 2.0 kortet og under enhedshåndtering er alt som det skal være.

Mit XP er uden servicepack 1, men burde da virke med de dertilhørende drivere til USB2.0 og ext HDD.
Avatar billede zenze Nybegynder
10. marts 2003 - 20:44 #1
Nej, du skal have SP1 lagt ind - og evt. driverne til chippen på USB-kortet (Intel, Nec eller Via)
Avatar billede gaffamorten Nybegynder
11. marts 2003 - 01:07 #2
Ja, nu har jeg lagt sp1 ind, men nu kan jeg ikke finde den ext hdd. Jeg prøvede at installere VIA drivere, men fik en bluescreen error.
Mit USB 2.0 Q-tec 422U 2P ser ikke ud til at virke.
Avatar billede gaffamorten Nybegynder
11. marts 2003 - 01:33 #3
Nu fik jeg VIA driverne installeret fra en install cd, men mit XP siger stadig

"The USB Mass Storage device is a HISPEED Usb device and will function at reduced speed when plugged into a non-HI-SPEED port"

når den externe er plugged i mit 2.0 USBcard
Avatar billede gaffamorten Nybegynder
11. april 2004 - 23:22 #4
Jeg gav op og brugte et FireWire kort istedet :)