Avatar billede cht Nybegynder
10. marts 2003 - 15:53 Der er 8 kommentarer

Kørsel af bat-fil (program)

Findes der en anden kommando til kørsel af et program med php i stedet for denne:

exec(minfil.bat);

Ovenståenden virker nemlig ikke. Det er en Microsoft.net Server 2003.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. marts 2003 - 15:54 #1
Måske virker

exec("minfil.bat");
Avatar billede cht Nybegynder
10. marts 2003 - 16:12 #2
Det virker desværre heller ikke
Avatar billede sukos Juniormester
10. marts 2003 - 16:44 #3
Prøv at skrive den fulde path, f.eks.
exec("c:/min.bat");
Avatar billede cht Nybegynder
10. marts 2003 - 23:02 #4
Det virker ikke på den server, hvor jeg gerne skulle bruge det, hvor der er installeret Microsoft.net Server 2003. Men det virker fint på min egen computer med phpdev og Win2k.
Avatar billede madsbrodersen Nybegynder
11. marts 2003 - 06:58 #5
hvilken fejl får du når du kører kommandoen? Kan det ikke være fordi den bruger som IIS'en kører under ikke har rettigheder i den pågældende mappe.

Prøv evt. med shell_exec("minfil.bat");
Avatar billede cht Nybegynder
11. marts 2003 - 08:38 #6
Det kan sagtens være at det er rettighederne, som ikke er der. Der bliver ikke vist nogen fejlmeddelelse, den kører bare ikke filen. Men jeg ved ikke lige hvor man kan ændre rettighederne.
Avatar billede madsbrodersen Nybegynder
12. marts 2003 - 06:44 #7
På .Net-serveren hedder den default user som IIS kører under IUSR_<computernavn>. Prøv at højreklik på din mappe der hedder 'webroot' - hvis det altså er din root-mappe for IIS'en. Derinde kan du kontrollere om brugeren har ret til at eksekvere programmer
Avatar billede mekaniker Nybegynder
10. september 2003 - 12:29 #8
Jeg sidder med nøjagtig samme problem. så jeg følger bare med..!!