Avatar billede sorenlk Nybegynder
10. marts 2003 - 15:26 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

hjælp til oc af xp2400+

Mit system:
Bundkort: SL-75FRN-L
Ram: 2*Samsung 256 MB DDR2700
Cpu: Xp 2400+
Køler: Silent viking+

Lige nu kører jeg (174*12) 2088Mhz.
Hvis cpu'en kommer over ca. 2120Mhz, går computeren kold, når den kommer ind i windows. Jeg har ikke ændret på Vcore endnu, da jeg ikke ved hvor meget jeg kan ændre den, og jeg er lidt bange for at ødelægge den.

1:Kan det passe at den ikke kan køre hurtigere ved standard spænding? Og hvor meget skulle jeg evt. hæve den til?

2:Lige nu står mine ram til at køre auto, men hvor meget kan samsung ram normalt overclockes til?

3:Min agp aperture står til 64mb. Hvad er det optimale den kan stå på?
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2003 - 15:50 #1
1. Ja. Du kan hæve Vcore med 0,05V ad gangen og se om det hjælper. Hold godt øje med temp samtidig

2. Det er meget forskelligt, det ved man ikke før man har prøvet. Jeg har hørt om nogle der har haft dem oppe over 200Mhz.

3. http://www.rojakpot.com/default.aspx?location=1
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2003 - 15:56 #2
Jeg kan kun tilslutte mig w00t.
Samsung RAM skulle være ret gode at OC, men ved det ikke. Har aldrig haft dem.

Kig evt. på www.overclocking.dk

Hvis du er frisk på det, kan du jo "låse" CPU op, og så sætte multiplieren op. På den måde kan du clocke din CPU lidt mere (HUSK ekstra kølling) uden at belaste resten af systemet.
Jeg er ret sikker på at det PCI/AGP hastigheden der gør at dit system blir ustabilt.
Avatar billede sorenlk Nybegynder
10. marts 2003 - 16:36 #3
Mit bundkort er et nforce2, dvs at cpu'en er låst op. Normalt ligger multiplieren på 15, så den har jeg også ændret lidt på. Agp'en er låst på 66Mhz, så det kan jo næsten ikke være det. Det er den standard i bios'en
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
10. marts 2003 - 16:48 #4
Du har jo også presset dine RAM udover fabriksspecifikationerne, så det kan være de også har brug for lidt mere strøm!

Din CPU står ikke af, fordi du hæver med f.eks. 0,05V på Vcore, så prøv dig stille og roligt frem, indtil du har et stabilt system - hold som sagt øje med temperaturen og hvordan maskinen generelt opfører sig... Hvis den begynder at hakke lidt i det ved en højere clockfrekvens, kan det tyde på, der er et eller andet galt...
Avatar billede sorenlk Nybegynder
10. marts 2003 - 17:30 #5
Som jeg skrev før, så står rammene på auto lige nu, så jeg regner da med at den sætter frekvensen ned, så det passer med ram-specifikationerne. altså 333Mhz.
Det skal også lige siges, at jeg lige har byttet mine ram til samsung ram. Før havde jeg vdata, men så fandt jeg ud af, at de var dårlige at overclocke med. Det med at den fryser, er det samme med begge slags ram
Avatar billede sorenlk Nybegynder
10. marts 2003 - 17:31 #6
Jeg har mulighed for at justere ram-hastigheden fra 0-200% af FSB