Avatar billede fat_tony Nybegynder
10. marts 2003 - 14:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ændre drevbogstav i winxp

hej... er der nogen der kan hjælpe mig med at ændre mit drevbogstav i windows xp??? jeg har delt mit drev i 2 partitioner og formaterede kun c: da jeg skulle install'e windows xp.... derfor lavede den mit cd-rom drev til D: og den anden partition på min hd til E:
dette vil jeg gerne have byttet om.

hjælp plz!!!

FatT
Avatar billede jpvj Nybegynder
10. marts 2003 - 15:00 #1
Du bruger diskmanageren.

Højreklik på My Computer->Manage->Storage->Disk Manager.

Hvis du højreklikker på dit d: kan du skifte drevbogstav til eks. k:
Så gør du tilsvarende for e: -> d:
og gentager for k: -> e:

En lilledetalje: Din stil til din XP installations cd står nu forkert i reg. databasen, så det kan du evt. rette. Ellers skal du manuelt indtaste stien korrekt, hver gang XP skal hente noget fra CD'en (dvs. sjældent).

JP
Avatar billede geforce3 Praktikant
10. marts 2003 - 15:00 #2
Højreklik på denne computer -> administrer -> lager -> diskhåndtering. højreklik på din hd først og vælg fjern drevbogstav, og højreklik på cd drevet og vælg fjern drevbogstav så går du ind på cd drevet igen og vælger tildel drev bogstav og så gør du det samme med hd'en altså siger tilden drevbogstav
Avatar billede racemouse Nybegynder
10. marts 2003 - 15:01 #3
højreklik på my computer (denne computer)
administrer (manage)
under storage er der noget der hedder disk management, der får du en oversigt over alle dine drev.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
10. marts 2003 - 15:01 #4
det er meget nemt... hvis du højre klikker på denne computer så kan du gå ind i noget der hedder administrer så går du ind i diskhåndtering, og derinde skal du bare højreklikke på den du vil ændre drevbogstav på også gøre det...
Avatar billede fat_tony Nybegynder
11. marts 2003 - 06:10 #5
jeg takker jer alle sammen!!! da jeg kun kan give point en gang har jeg givet dem til den der svarede først... men mange tak for alle svarene!!!!

FatT
Avatar billede geforce3 Praktikant
11. marts 2003 - 07:33 #6
Det er ok:) men man kan dele point hvis man vil, du skal bare trykke på avanceret istedet for Accepter:).