Avatar billede niels_kristiansen Nybegynder
10. marts 2003 - 12:46 Der er 4 kommentarer

skærmen sitre med xp1900

jeg har købt en AMD XP1900 cpu til mit mobo dfi az30-ec www.dfi.com

oprindeligt havde jeg en duron 900 Mhz. i der stod fsb på 100 den køre stabilt.

da jeg monterede AMD xp1900 skrev opstartes skærmen athlon 1200. og skærmen sitrede svagt.
Da jeg så satte jumperen til at køre 133 skrev den Athlon xp1900. så langt så godt.

men skærmen sitre stadig både i bootsekensen og når windows xp skrivebordet er fremme.
den køre rimeligt stabil, jeg kan sagtens køre en 3dmark2001 test uden problemer.

men skærmbilledet er ustabilt. (virker lidt som radioen der reagerer når der er en mobiltelefon i nærheden)

jeg har nyeste opdatering af bios.
har prøvet forskellige instillinger i bios.

mvh. Niels
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
10. marts 2003 - 12:49 #1
hmm tror da ik det har noget med din nye invistering at gøre... har du onboard gfx
Avatar billede niels_kristiansen Nybegynder
10. marts 2003 - 13:03 #2
ja der er onboard grafik, men jeg har en geforce4 mx440 i agp porten
Avatar billede nop Nybegynder
10. marts 2003 - 13:10 #3
Har du prøvet at ændre opdaterings-frekvensen på din monitor, den skal nok op på 75 hz. Højreklik skrivebord>>indstillinger>>avanceret>>monitor>>dropdown med hz. tal.
Avatar billede niels_kristiansen Nybegynder
10. marts 2003 - 13:15 #4
jeps det har jeg prøvet. Men den gør det også under opstarten når jeg booter og der er den sorte skærm der skriver bootdata ...der hvor den finder drevne og fortæller cpu og ram mv.