Avatar billede musicboy Nybegynder
10. marts 2003 - 11:32 Der er 2 kommentarer

Ændring af "uname"

Jeg har bygget min egen linux-dist. helt fra bunden, men ville gerne tilpasse de informationer jeg får via "uname" til mit system - nemlig den jeg får via "uname -s".

Jeg har læst et sted, at variablen bliver compilet ind i kernen, men efter at have kigget min kerne-kode igennem, er jeg stadig lige vidt

Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede mfalck Praktikant
10. marts 2003 - 11:41 #1
jeg tror det er en dårlig ide at ændre disse informationer, da f.eks. autoconfigure bruger disse til at lave makefiler med. Selvfølgeligt hvis du ikke planlægger at installere mere på dit system så kan du sikkert godt ændre i det.
Avatar billede arnbak Nybegynder
26. september 2003 - 23:32 #2
Alternativt kan du bare ændre i din Makefile fil hvis du vil have din kerne til at hedde noget andet, men det vil jeg fraråde.