Avatar billede alphine Nybegynder
09. marts 2003 - 19:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

borland builder 6 +access?

hvordan kan må få dem til at arbejde sammen ?
Avatar billede dk_ice Nybegynder
10. marts 2003 - 09:42 #1
Du skal ind og sætte databasen op i bde-administratoren.. Prøv at gøre følgende:

- Gå ind i database->explore
- vælg new og vælg derefter hvilken databasedriver du skal bruge(ms. excell)
- lav de nødvendige tabeller

Nu kan du ved hjælp af borlands databasekomponenter få kontakt til databasen..
Avatar billede dk_ice Nybegynder
10. marts 2003 - 19:05 #2
????

Så må du forklare dig nærmere...
Avatar billede alphine Nybegynder
10. marts 2003 - 19:07 #3
jeg ved ikke hvad database->explore er? men går ud fra det er min .mdb fil, men hvis det er er der ingen steder at trykke databasedriver
Avatar billede dk_ice Nybegynder
10. marts 2003 - 19:09 #4
nej, der er når du åbner borland builder, så er der et menupunkt, som hedder database->explore
Avatar billede alphine Nybegynder
12. marts 2003 - 12:46 #5
ok tak nu mangler jeg bare at vide hvad databasekomponenter er
Avatar billede dk_ice Nybegynder
12. marts 2003 - 12:55 #6
Oppe ved dine komponenter er der en, som hedder BDE. Der kan du f. eks. vælge en TQuery komponent og smide den på formen. Denne komponent har så en property, som hedder DatabaseName. Inde i den property kan du vælge din database. Når dette er gjort, så kan du fyre SQL-statements af ved hjælp af dennes proberty, som hedder SQL...
Avatar billede dk_ice Nybegynder
12. marts 2003 - 12:57 #7
Det er også muligt at bruge TTable og derved undgå at skulle arbejde med SQL...Hvis du er i tvivl, så prøv at kigge i hjælpefilen...
Avatar billede alphine Nybegynder
12. marts 2003 - 20:31 #8
tak nu har du jo sådan set svaret på mine spørgsmål så du må lige lave et svar så jeg kan give dig point.

hvis du yderligere gider at give en kort beskrivelse (Gerne meget pedagoisk ;o) ) på hvordan man henter og insætter data kan du godt få 100 point

men intil videre er der vel ikke andet end at sige tak for hjælpen :)
Avatar billede dk_ice Nybegynder
13. marts 2003 - 14:08 #9
Det kan jeg da godt, men jeg skal lige vide om det skal være med eller uden SQL?
Avatar billede alphine Nybegynder
13. marts 2003 - 16:36 #10
bare uden
Avatar billede alphine Nybegynder
27. marts 2003 - 15:02 #11
ok du for bare sine 45 point så må jeg se hvad jeg selv kan finde frem til tak for hjælpen