Avatar billede leika Nybegynder
09. marts 2003 - 11:09 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Kobling af printer/scanner

Har netværk mellem 2 pc.ere og har en printer og en scanner, begge med usb stik, som er tilsluttet hver sin pc.er.  Bruger en Linksys router.  Vil gerne ha at det to ting kan bruges, uden at den tilsluttede pc.er er tændt??.
Avatar billede hsloth Novice
09. marts 2003 - 16:52 #1
Til printeren kan du bruge en print server boks med USB, som f.eks.: http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-ps/netpshp/po-j6038a.html.
Avatar billede hsloth Novice
09. marts 2003 - 16:58 #2
Med hensyn til scanneren har jeg ikke været i stand til at finde nogen produkter. Jeg kan kke en gang finde en scanner der kan tilsluttes netværk direkte, alle skal tilsyneladende tilsluttes direkte til en PC - øv.
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. marts 2003 - 17:05 #3
Du kan pr. definition ikke dele en USB device mellem 2 maskiner. hsloth giver eneste mulige løsning for at dele en USB printer mellem flere maskiner, hvilket kun kan lade sig gøre fordi printerboxen fungerer som en netværksenhed.

Du kan muligvis bruge en USB "KVM" (Keyboard Video Mouse") box eller lign. Den vil kunne skifte USB forbindelsen mellem de to maskiner, men løsningen er ikke billig og heller ikks smart. Du vil for samme pris kunne købe en ekstra scanner :-)
Avatar billede terry Ekspert
09. marts 2003 - 17:09 #4
Avatar billede terry Ekspert
09. marts 2003 - 17:10 #5
Avatar billede hsloth Novice
09. marts 2003 - 17:11 #6
En USB "KVM" (f.eks. http://catalog.blackbox.com/BlackBox/templates/blackbox/itemgroup3198guest.asp?) har også den ulempe at der skal trækkes ekstra ledninger
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. marts 2003 - 17:13 #7
Man kan da godt få netværks scannere.
http://www.epson.dk/products/imaging/scanner/gt10000p/ kan eks. bruges, men kræver dog en ekstra netværks scanerserver... og så en god tegnebog til at betale med
Avatar billede hsloth Novice
09. marts 2003 - 17:19 #8
jpvj>
Det er jo et lille lyspunkt i mørket.
Avatar billede hsloth Novice
09. marts 2003 - 17:23 #9
jpvj>
men som du også selv skriver, lidt hårdt for tegnedrengen - næsten 15.000 for et sæt med scanner og scanner-server.
Avatar billede hsloth Novice
09. marts 2003 - 17:31 #10
HP har også noget der kunne bruges, de kalder det bare ikke en scanner : http://www.laserjet.dk/printere.php3?lj=9100 (33.000 kr)
Avatar billede leika Nybegynder
09. marts 2003 - 20:02 #11
Takker jer alle tre, men hvordan gir jeg jer hver 30 poiint????:Hilsen leika
Avatar billede leika Nybegynder
09. marts 2003 - 20:03 #12
Tak
Avatar billede terry Ekspert
09. marts 2003 - 20:06 #13
you should be able to share the points when you close the question