Avatar billede kkd Nybegynder
08. marts 2003 - 23:05 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Grøn fejl på DivX film!!!

Hej...

Jeg har et par DivX film, hvor billederne, ud over at være fyldt med pixel-fejl, også har en "grøn hinde" over sig. Scenerne hænger ligesom fast i hinanden, og stykker fra en scene, hænger fast som et fast, forkert billede i den næste scene. Nogen der ved hvad der kan gøres???

Jeg har DivX Pro 5.3, samt Nimo Codec Pack!

/kkd :oD
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2003 - 23:06 #1
har selv oplevet det på en film jeg havde anskaffet mig. men måtte desvære opgive at få det lavet, folk mente det var fejl i filmen, så nu har jeg bare 1,5 gb film liggende :(
Avatar billede game_tracker Nybegynder
08. marts 2003 - 23:07 #2
prøv og se om du kan finde et program med navn divxfix
Avatar billede geforce3 Praktikant
08. marts 2003 - 23:09 #3
Avatar billede nogetfx Nybegynder
08. marts 2003 - 23:49 #4
For everyone with the green screen / green pixellation / green artifact / green image / green block issue (now it'll probably show up for anyone using the search )

You can simply unregister the fddshow filter by going to Start, Run and type:
regsvr32 /u ffdshow.ax

This goes for a whole lot of parts which are installed with installing certain codecs or packs. No need to download or re-install the codecs again. If you want to register it again for whatever reason: you can, just type the complete path and remove the /u. I found this out under Win XP after installing the nimo codec pack. I had a lot of problems, images upside down, crashing of media player (all players). When checking the source of the error it became clear that some .ax files caused these errors for some reason. So I tried to unreg them which solved the problems. No new problems appeared. Should they appear, you can always reregister the file.
Avatar billede nogetfx Nybegynder
09. marts 2003 - 00:00 #5
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2003 - 00:10 #6
geforce3 >> kanont så virker min da :)
Avatar billede kkd Nybegynder
09. marts 2003 - 00:10 #7
Jeg har lige hentet og installeret ffdshow...... LORT!
Så kunne jeg kun afspille halvdelen af mine film, og slet ikke dem, der før var grønt snask på. Så afinstallerede jeg, og nu kan jeg stadig ikke afspille film, og jeg får en ...unvise32 et-eller-andet fejlmeddelelse når windows starter... Ikke noget fedt forslag!
Avatar billede nogetfx Nybegynder
09. marts 2003 - 00:17 #8
Har du prøvet at fjerne det som mit forslag..?

regsvr32 /u ffdshow.ax
Avatar billede kkd Nybegynder
09. marts 2003 - 00:18 #9
I er ikke populære nu... Samtlige mine medie afspillere vil ikke have noget med de film at gøre + en hel del af mine andre film.......... grrr (en hel masse bandeord)
Avatar billede kkd Nybegynder
09. marts 2003 - 00:19 #10
nogetfx>>> Been there, done that!
Avatar billede nogetfx Nybegynder
09. marts 2003 - 00:21 #11
Tror du ikke at du er kommet til det punkt hvor du har smidt alt og intet ind, så nu er der rester af alt..
Brugte du Nimo-pakken til at starte med..?
Avatar billede kkd Nybegynder
09. marts 2003 - 00:21 #12
Jeg har nu installeret det igen.... I need help!
Avatar billede kkd Nybegynder
09. marts 2003 - 00:22 #13
Skal jeg prøve at afinstallere det hele, og geninstallere det igen... I så fald, i hvilken rækkefølge?
Avatar billede nogetfx Nybegynder
09. marts 2003 - 00:24 #14
min opsætning er:

Nimo pakke (basic settings)
Divx 5.XX bagefter (scan bagefter for at få skidtet/spyware ud)
Run: regsvr32 /u ffdshow.ax
og har ingen problemer...

win2k / matrox G550
Avatar billede nogetfx Nybegynder
09. marts 2003 - 00:26 #15
BTW: jeg tror det nemmere at fjerne alt...

Kig måske -> Controlpanel -> Sound and Multimedia -> Hardware -> Video Codec
Avatar billede kkd Nybegynder
09. marts 2003 - 00:27 #16
Jeg er ikke nogen haj... så jeg skal lige have det skåret ud i pap.... Først installerer jeg ffdshow, derefter nimo, så divx?

Hvordan scanner jeg for at fjerne spywaren?
Avatar billede nogetfx Nybegynder
09. marts 2003 - 00:34 #17
Jeg har aldrig brugt ffdshow...

øhh, kender du adware..? Jeg ved ikke hvor god freeware udgave er.
http://www.lavasoftusa.com/support/download/
Avatar billede nogetfx Nybegynder
09. marts 2003 - 00:35 #18
Ellers så er der en "manuel" måde:

If you decide to uninstall GAIN Spyware, simply follow these steps:

Hit Ctrl-Alt-Delete and shoot down the Task "gain_trickler_****.exe".

Delete that File from the DivX installation folder.

Start regedit and delete the following registry keys:
code:--------------------------------------------------------------------------------HKEY_CLASSES_ROOT\clsid\{21ffb6c0-0da1-11d5-a9d5-00500413153c}\
HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows\
currentversion\run\trickler
HKEY_LOCAL_MACHINE\software\gator.com\--------------------------------------------------------------------------------Empty your browser's cache.

That should completely remove GAIN spyware from your system.

Please note: very likely the usage of DivX Pro™ without GAIN advertising software running on your system is prohibited by Divx Pro™ license. So you should be aware that if you remove GAIN advertising software from your system, you immediately HAVE TO stop using DivX Pro™, delete the software from your harddisk and forget everything you may have ever known about DivX Pro™

Northpack

http://hydrogenaudio.org/forums/showthread.php?threadid=1212
Avatar billede kkd Nybegynder
09. marts 2003 - 00:59 #19
Jeg er ked af at måtte afvise alle jeres svar... men fakta er, at jeg ikke længere kan afspille filmene... Jeg har afinstalleret, geninstalleret genstartet, fjernet ffdshow filteret, sat det på igen - alt sammen uden resultat....
Nu overvejer jeg om jeg skal formatere, og geninstallere det hele igen...
/kkd :o(
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2003 - 10:16 #20
som en sidste ting kan du prøve denne her: http://www.divx-digest.com/software/tsunami_pack.html
Avatar billede kkd Nybegynder
09. marts 2003 - 11:04 #21
phatlasse>>> Desværre, virkede heller ikke!!!!
Avatar billede nogetfx Nybegynder
09. marts 2003 - 11:09 #22
Er det mange film..? HVilken afspiller igrunden..
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2003 - 11:58 #23
kkd>> jeg havde samme problem som dig som jeg sagde i starten.....

men løste det udelukkende ved at installere ffdshow
Avatar billede kkd Nybegynder
09. marts 2003 - 15:39 #24
Jeg har flere afspillere... Micro DVD, The Playa, Media Player, Quick Time you name it!!!
Avatar billede nogetfx Nybegynder
09. marts 2003 - 15:56 #25
Kan du slet ikke afspille nogle film eller "kun" problem filmene..? Hvis det er Mediplayer, hvilken fejl melder den så...
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. marts 2003 - 08:25 #26
Okay, godt stop!!
Hent først og fremmest lige GSpot og fortæl os hvad den siger til dine film... www.divx-digest.com/software/gspot.html
Hvilket video-codec er der brugt?

Derefter henter du en kold kylling ude i fryseren og slår dig selv oven i hovedet med den mens du siger "Jeg installerer aldrig mere Nimo!!" Når kyllingen er ved at være mør lægger du den bare i fryseren igen...

Når du så har fundet ud af hvilket codec der er blevet brugt til at encode din film (det burde du jo selv vide, siden du selv burde ha' encodet den (??)) så poster du codec'ets navn her på Eksperten...

Når det så er gjort, gentager du proceduren med kyllingen! Husk det så!! Installer ALDRIG Nimo!!!

//hermandsen
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2003 - 09:42 #27
Hermandsen >> LOOOL !!! Totalt for grineren. Jeg kunne ikke havde sagt det bedre selv.
Avatar billede mynetwork.dk Nybegynder
10. marts 2003 - 09:52 #28
Jeg har haft samme fejl, men efter at jeg installerede XviD codec'et så har jeg ikke har den fejl mere, man skal godt nok "fortælle" hver gang man skal se filmen at det er DivX, med XviD programmet, så kan Windows Media Player sagtens afspille filmen.
Jeg håber at I kan bruge dette til noget....
Avatar billede tannov Nybegynder
10. marts 2003 - 10:14 #29
Jeg oplever selv med jævne mellemrum grønne film.

Min erfaring er at det skyldes at der i filens fourCC code står Xvid, dette vil vise sig når du forsøger Hermandsens forslag... du vil også kunne anvende gspot programmet til at ændre fra Xvid til Divx. Der er også et tool kaldet "Avi FourCC changer" der kan vise og ændre værdien i FourCC.
http://www.divx-digest.com/software/avifourcc.html
Avatar billede kkd Nybegynder
10. marts 2003 - 19:13 #30
Jeg har geninstalleret windows (jeg ser først hermandesen svar nu) og nu virker det, (jeg har installeret nimo, divx og brugt kommandoen
regsvr32 /u ffdshow.ax) Jeg ved ikke hvad det skyldes, og jeg ved heller ikke hvordan jeg skal fordele pointene fair... Forslag udebedes!
Avatar billede nogetfx Nybegynder
10. marts 2003 - 22:36 #31
Har du også fjernet spyware..?

Dine point, du styrer. I bund og grund tror jeg ikke folk hidser sig vildt op hvis de ikke får nøjagtigt, havd de skal have. Så du kan vel bare dele dem ud..
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2003 - 08:27 #32
Godt for dig, at du har fået det til at virke.
Men du burde have lyttet til Hermandsen, og IKKE have installeret Nimo. Den gir' ikke andet end problemer.
Men OK det vigtigste er jo at det virker..... lige nu :o)
Avatar billede kkd Nybegynder
11. marts 2003 - 19:20 #33
Hermandsen>>> Tak for dit forslag (ikke det med kyllingen, det er synd for Bamse) eftersom ingen andre har svaret efter jeg har afvist deres svar, får du bare pointene....
Avatar billede hermandsen Juniormester
11. marts 2003 - 19:34 #34
Og så installerer du ALDRIG mere Nimo!!! ;)
Avatar billede darkstar Nybegynder
11. marts 2003 - 19:44 #35
hehe, virkeligt griner alt det her - Til alle der har prøvet det med grøn skærm, så skyldes det at windows-codecs jo bliver lagret i en eller anden fil et sted i windows-bibloteket, og i den er der nogle få linier som windows media player går ind og læser FØR den afspiller de film - hvis det rette codec ikke er der, så afspiller den ikke. Og det jeg tror der er sket i dette tilfælde, er at han har forsøgt at indlæse et codec, som så kun har lagt en "halv" kode ind i den lille fil der - Eller så mangler der simpelthen en codec-fil et sted. Den samme fejl kan også komme hvis nu du forsøger at starte en film, og når windows så går ind og kigger efter det codec den skal bruge, finder den et forkert, og forsøger så af afspille. Det siger sig selv det vil gå galt, hvis f.eks. lige præcis det codec det har valgt understøtter så og så mange pixels osv. Det er min erfaring :)

/theevil
Avatar billede hermandsen Juniormester
11. marts 2003 - 20:34 #36
Hehe...

>>theevil
Jeg tror nok at du har ret, men jeg synes du gør det lidt uforståeligt...

Nå, men et eksempel kan vel ikke skade...

Lad os antage at vi har en film der er encodet i DivX 5.03... Windows Media Player læser hvilken film-type der er tale om, og dermed hvilket codec den skal bruge... Det bedømmer den ud fra en 4 karakter lang streng som i dette tilfælde består af bogstaverne "DIV5", den komplette liste kan findes sammen med GSpot...

Nu vil Windows Media Player forsøge at afspille filmen, men hov... Den har kun installeret DivX 5.01!! Alligevel er den registreret som "DIV5", så afspilleren vil forsøge at afspille filmen med det gamle codec... Her opstår der komplikationer! Både både encoder og decoder  er blevet opdateret i mellemtiden, og afspilleren forsøger at afspille med en gammel algoritme som måske ikke kan vise filmen som den egentlig skal vises... Alligevel kan den godt finde ud af dele af filmen, så vi får bl.a. opløsning og lyd at se, men billede forbliver forsvundet...

Har man derimod en film encodet med DivX 5.01 og har installeret DivX 5.03, så kan den selvfølgelig sagtens afspilles, fordi DivX codec'et er bagud kompatibelt! ;)

Jeg må da snart hive alle mine DivX-tips ud på en hjemmeside! ;)

//hermandsen
Avatar billede darkstar Nybegynder
11. marts 2003 - 20:46 #37
Ja - det var nok mig der lige kom til at rode et eller andet sammen :) - Men på #dk-zone på IRC-netværket Undernet kan i prøve at spørge - der sidder mange nørder der er gode til den slags! - Ellers kan i prøve at besøge www.dk-zone.dk og futte ind under "board" hvor i kan oprette jer som brugere og spørge i DivX katergorien! I er selvfølgelig også velkomne til at besøge kanalen.
Jeg hedder selv 'react' på boardet.

/theevil
Avatar billede nicki72 Nybegynder
14. marts 2003 - 01:17 #38
Et alternativ når det nu tidligere er nævnt at man skal "tæske" sig selv med en frossen kylling (hvis man bruger Nimo) kan være at installere Ace Mega Pack 5.01 - det er en "pakke" ligesom Nimo der indeholder (alle) de nødvendige codecs for at se forskellige DivX og Xvid formater du evt. har film liggende i. Pakken kan hentes på følgende URL: http://www.divx-digest.com/software/acemega_codec.html

c",) Nicki7²
Avatar billede hermandsen Juniormester
14. marts 2003 - 09:21 #39
>>nicki72
Du har jo ikke forstået ideen med det endnu!!! :)

Hold jer fra codec-packs!! En samlet løsning er sjældent det bedste man kan vælge... For det første får man bare en masse bras med, som man ikke kan bruge alligevel! Nogle af problemerne bag dette er at visse codec's går ind og blokerer for andre!! Jeg kan efterhånden ikke tælle antallet af gange jeg har set et lignende spørgsmål, og hver gang har det hjulpet spørger at afinstallere et eller andet sygt codec-pack, og så installere de codecs han/hun egentlig havde brug for!!

Se på et produkt som Windows XP. Selve systemet er sådan set udemærket, men firmaet bundler en masse latterligt software med det så det ikke er til at bruge det gode gamle som virkede, og man var vandt til at bruge... Det kan måske ikke helt sammenlignes, men dog lidt alligevel...

En anden ting er: Hvorfor egentlig installere en pakke med 100 codecs, hvis man kun har brug for et???

Nej, hold jer fra diverse codec-packs... Så er det alligevel bedre at bruge lidt længere tid på Google og finde det codec man mangler, og kun det!!

//hermandsen
Avatar billede nicki72 Nybegynder
14. marts 2003 - 10:26 #40
Att. //hermandsen

DAmn..... tror det er sidste gang jeg tør skrive noget herinde. Jeg er halt klar over at flere samlede codec packs laver ged i systemet, men nu forholder det sig sådan at jeg sidder i et forum der tør siges og "lege" en del med film i forskellige formater og den før omtalte pakke er sådan set den bedste løsning på nuværende tidspunkt.

Ja ,det er rigtigt nok at du kan nøjes med ét (eller få) codec (til en speciel film), men hvad nu hvis alle dine film ikke ligger i det samme format? At finde præcist det codec man mangler kan også give problemer for den lidt uøvede i denne kunst (f.eks. tror jeg at størstedelen af de folk der henvendte sig i vores forum omkring DivX (Xvid) havde hentet den (de troede var) det nyeste Xvid (og fddshow), men huptivupti.... sørme om det nyeste format kun florerede i kredse hvor almindelige brugere ikke lige ledte.

Hvis du er parat til og vejlede alle de folk der ikke har den STORE viden omkring codecs som du, så er det fint med mig..... personligt ville jeg i det tilfælde nok holde kyllingen på "frost" lidt længere da den hurtigt kunne blive aktuel til at bruge på sig selv.........

Du har meget mod pakkerne, men har du prøvet den omtalte???

c".) Nicki7²
Avatar billede bentn Nybegynder
14. marts 2003 - 13:32 #41
for mange kokke....:)
Avatar billede hermandsen Juniormester
16. marts 2003 - 14:37 #42
>>nicki72
Jeg håber da ikke jeg har skræmt dig væk, for det var absolut ikke meningen!! Vi skal alle sammen være her! ;)

Nej, jeg har ikke prøvet din pakke, og det har jeg heller ikke tænkt mig at gøre, simpelthen fordi jeg har så dårlig erfaring med diverse andre pakker efterhånden! Jeg har prøvet flere, og der i gennem fundet ud af at det simpelthen ikke kan betale sig!! Det skaber flere problemer end det gavner!! Find det du skal bruge en gang for alle, og så er du ovre det problem!! Jeg kan forresten opfordre til at bruge www.divx-digest.com noget mere, da det er et utrolig godt site, der indeholder flertallet af diverse codecs, og det ikke nødvendigvis i en samlet pakke!!

Hvorfor jeg skulle bruge den meget omtalte kylling på mig selv, kan jeg ikke helt forstå... Jeg plejer at kunne løse problemerne omkring diverse codec's! :)

De fleste problemer kan løses vha. GSpot, Google og lidt tålmodighed!! Det er den opskrift jeg følger hver gang, og den har endnu ikke slået fejl!! Hvis jeg tidligere brugte en pakke med alt muligt heste-skrammel, så kunne det da godt være at min film spillede, men så virkede en anden film måske pludselig ikke!! Så vil jeg hellere gøre det rigtigt første gang og så bruge lidt mere tid på det! ;)

//hermandsen
Avatar billede nicki72 Nybegynder
17. marts 2003 - 00:19 #43
>> //hermandsen

:D det var altså heller ikke fordi DU skulle bruge kyllingen på dig selv...... var nu mest ment til at jeg ville slå mig selv ud, hvis jeg konstant skulle hjælpe folk når de igen havde fundet et nyt "filmklip" med anden codec.

Nej, du har ikke skræmt mig væk og det er da også rart og læse hvordan andre klarer "problemerne" (jo derfor man kommer sådanne steder som her, er det ikke?).

Jeg gir dig fuldstændig ret i at der i mange tilfælde kan ligge meget skrammel i de samlede pakker, men mener selv at denne ikke hører til i den slemme ende. Det er rigtigt, at med tålmodighed, og ikke mindst lidt læselyst på de mange gode sites omkring DivX etc. kan man både løse problemerne med de codecs man mangler og samtidigt blive en del klogede generelt (der står mange gyldne fifs på de sites).

Jeg har læst flere af dine råd herinde Hermandsen og du giver rigtig gode råd, helt sikkert - men lad være med at forkaste "pakkerne" som skrammel allesammen.... nogen af dem kan faktisk godt bruges ;) Jeg glæder mig til og læse andre gode råd både fra dig samt andre der kan hjælpe de pc-vildfarende mennesker der kommer i dette forum.

c",) Nicki7²
Avatar billede markbarner Praktikant
19. april 2004 - 14:39 #44
afinstaller alle codec packs og installer kun divx fra www.divx.com
og installer www.xvid.com - ellers se på www.divx-digest.com

jeg ved at det er dine directshow filters som nok driller dig...