Avatar billede e30 Nybegynder
09. november 2000 - 12:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Søgefunktion i MS Frontpage 2000

Hvordan får man søgefunktionen i MS Frontpage til at søge i flere forud definerede kataloger/biblioteker på et website?

Jeg kan enten få dem til at søge i alle biblioteker eller kun en bestemt - kan man få den til at søge i f.eks. 3 forskellige biblioteker?
Avatar billede friiser Nybegynder
09. november 2000 - 12:36 #1

Du kan ikke definere din søgning på denne måde i Frontpage. Der skal noget programering til at kunne klare denne opgave..

Sorry ..

~friiser~
Avatar billede steen_hansen Forsker
09. november 2000 - 12:40 #2
Er med på en lytter. E30 og friiser: Kan man med FrontPage få en søgefunktion til SAMTLIGE mapper med dertil hørende html-dokumenter? Eller kræver det også noget ASP-programmering?
Avatar billede pondus2000 Nybegynder
09. november 2000 - 12:41 #3
Jeg mener ikke at du kan med 3. Men du skal bare prøv dig frem.
Avatar billede keysersoze Guru
09. november 2000 - 14:06 #4
du kan ikke få FP til at søge i html dokumenter - det skal som det siges gøres med kode... har man mulighed fOr at køre med asp er det klart at foretrække - hvis ikke kan det formentlig løses vha et javascript!

begge dele er tidligere diskuteret på eksperten, så det bedste er nok at søge efter det og se hvilke resultater/erfaringer der er med det
Avatar billede steen_hansen Forsker
09. november 2000 - 14:11 #5
keyserzone: kan du også hjælpe mig med et konkret eksempel på en søgefunktion i htm-dokumenter, falder der tørre point af :o)
Avatar billede keysersoze Guru
09. november 2000 - 14:22 #6
steen_hansen >> JEG har ikke et konkret eksempel da jeg arbejde med asp - men som jeg tidligere sagde, så er der nogle eksempler i javascript her på eksperten... bare foretag en søgning

hvis ikke du kan finde noget kan du lige vende tilbage...
Avatar billede tupsy Nybegynder
17. november 2000 - 05:17 #7
Du kan ikke styre hvilke mapper FP skal søge i, men du kan styre hvilke den IKKE skal søge i..

Alle mapper på serveren med underscore_ foran \"springer\" den over...

Så du kunne jo sørge for at alle mapperne med undtagelse af de nævnte 3 har _ foran..

Ikke en optimal løsning, men dog en løsning...

Tupsy!!
Avatar billede e30 Nybegynder
17. november 2000 - 11:58 #8
Att.: Tupsy

jeg har gjort som du sagde mht. underscore.
Men nu kan jeg ikke se de pågældende biblioteker i frontpage.

Hvad gør jeg for at de bliver synlige???
Avatar billede tupsy Nybegynder
17. november 2000 - 16:33 #9
Kan du ikke se dem????
Det skulle ikke have noget at sige om der er underscore foran eller ej..
De mapper FP laver som default når man opretter et nyt websted er med underscore...

Det lyder MEGET mærkeligt....
Har aldrig hørt om det før...

Tupsy!!
Avatar billede e30 Nybegynder
20. november 2000 - 14:51 #10
Att.: Tupsy

Jeg har fået mapperne frem i frontpage med underscore foran, men det påvirker altså ikke søgningen - de involverede mapper kan stadig nås med søgemaskinen!!! Så underscore havde desværre ingen effekt mht. til at holde dem uden for søgningen!
Avatar billede tupsy Nybegynder
20. november 2000 - 18:42 #11
Hmmm, Så må jeg nok give fortabt....
Det virkede ved mig, ,men det selvfølgelig også i FP98 jeg afprøvede.... Gik 100% ud fra(og gør faktisk lidt endnu) at det også virkede sådan i FP2000.. Hvorfor opretter FP ellers alle mapper men _ foran?? :-/

Sorry, hvis jeg har spildt din tid..
Forstå bare stadig ikke at det ikke virker..

Prøv at spørge her i denne nyhedsgruppe : dk.edb.internet.webdesign.frontpage

Her sidder bla. folk fra Microsoft og svarer...

Tupsy!!