Avatar billede jhjorsal Mester
08. marts 2003 - 14:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ala bilside

Jeg ønsker at lave et site ala det automobilbrancen bruger når de skal sælge biler på nettet. Dvs et site hvor ejeren har mulighed for at oploade sine emner med billeder online og brugeren derefter kan se emmerene, hvordan kunne man gøre dette.
mvh
Johnny
Avatar billede donwang Nybegynder
08. marts 2003 - 14:20 #1
Du kunne jo prøve PostNuke, www.postnuke.dk ....
Avatar billede stalle Nybegynder
08. marts 2003 - 14:42 #2
Det var ikke mange point, hvis du havde i tankerne der skulle komme noget kode ud af det.
Men postnuke eller phpnuke er nok det nemmeste du kan gøre
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
08. marts 2003 - 14:45 #3
Du kunne jo prøve selv =)...

Det hele blir meget nemmere hvis du laver en problem formulering..

Jeg kan ligfe hjælpe dig igang =):
1) Vi skal bruge 2 tabeller i (MySQL) databasen; tabel 1=godkendte_biler tabel 2=biler_til_godkendning
2) Så skal vi bruge en side til at hente oplysninger ud på. fx bil.php
3) Og en side folk kan tilføje biler på. fx upload.php
4) Og en side hvor vi kan godkende og afvise forskellige biler (og andre adminstrations ting)... fx admin.php

Det er stort set det... prøv at kigge på webcafe.dk der kan du finde nogen gode artikler om MySQL og PHP...

over and out
Avatar billede jhjorsal Mester
08. marts 2003 - 15:34 #4
Jeg har kikket på PN men jeg havde forventet at det var noget jeg kunne sætte mig ind i på et par dage og det syntes jeg ikke umiddelbart at det er, muligvis fordi jeg mangler en "PostNuke for dummies" eller lign. da det er total ukendt for mig, men har jeg ret når jeg siger at jeg så skal ud og finde et modul der kan de ting.
Ang. point så havde jeg ikke forestillet mig at der skulle komme kode ud af det,men hvis point kan hjælpe på det så kan jeg da sagtens sætte mere.
mvh
johnny
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
08. marts 2003 - 18:12 #5
prøv det jeg skrev =)... det er faktisk ikke så svært =)... ikke sværere end et nyhedssystem =]