Avatar billede olhansen Nybegynder
07. marts 2003 - 18:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DHTML fra Applet

Hvordan får jeg fat i objekter,tags,JavaScript mv på HTML siden, fra min applet? Er der nogen sammenhæng mellem Java Applet og Java Scripts?

Tak for hjælpen

Ove
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2003 - 19:47 #1
En Java applet er noget Java byte code (compilet fra java source code)
som kører i en Java Virtual Machine.

Grogt sagt har en applet en firkant i HTML'en som den kan skrive til og
den kan lave net connections til samme server som den er hentet fra
og det er alt.

Java (som altså også er meget mere end applets) er opfundet af SUN.

JavaScript er et script sprog til at dynamisere HTML sider og den
kan kalde en masser funktioner i browseren.

JavaScript er opfundet af NetScape.

JavaScript og Java har intet med hinadnen at gøre.

Oprindeligt skulle JavaScript have heddet LiveScript, men
NetScape valgte det andet navn, fordi noget med Java løs godt.

Godt for PR. Skidt for forståelse af hvad tingene er.
Avatar billede olhansen Nybegynder
07. marts 2003 - 20:09 #2
F... det tænkte jeg nok. Men - hvis nu jeg sender det object jeg skal tilgå som en parameter til java applet'en - kan jeg så ikke kalde metoderne på objektet uden at java ellers kender objektet. Ligesom i VB når man erklærer noget som object uden specifik type.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2003 - 20:13 #3
Jeg mener engang, at jeg har set noget om Java applet - JavaScript
kommunikation, så måske kan det godt lade sig gøre.

Jeg vil lige se om jeg kan finde det igen.