Avatar billede moss Nybegynder
07. marts 2003 - 16:15 Der er 5 kommentarer

Kan man forhindre download på XP Pro med Adm. Konto

Hej

Vi har 6 computer i netværk på mit arbejde disse computere bliver brugt at ca. 70 børn på skift. Jeg vil gerne vide om det er muligt at sætte XP op, så de ikke kan ændre i opsætning. Og selvfølgelig heller ikke downloade.
Avatar billede thatorien Nybegynder
07. marts 2003 - 16:22 #1
Ja, giv dem deres bruger, og lav deres rettigheder om i Computeradministration. Computeradministration åbenes ved, at højreklikke på "Denne Computer", og vælg "Computeradministration", der skulle det være muligt, men dette kan kun gøres hvis du er logget på som administrator. Men pas på med hvad du laver, og husk hvad du har lavet, så du kan lave det om igeng, hvis det går galt!

/ThaTorieN
Avatar billede moss Nybegynder
07. marts 2003 - 16:52 #2
Ja det er fint, jeg har været inde under Computeradministration. Men jeg kan ikke finde ud af hvordan, jeg begrænser deres rettigheder. Jeg har lavet begrænsninger inde på bruger konti, og de kan godt downloade eks. Kazza men ikke installere den. Men jeg vil gerne have det sådan, at de ikke kan hente noget som helst på nettet. Lidt ligsom når man er på netcafe.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. marts 2003 - 17:06 #3
du skal nok ind i Lokale politikker, her skulle det være muligt at sætte begrnsninger for download.
Avatar billede arnelars Nybegynder
07. marts 2003 - 18:41 #4
det her er ganske svært så jeg tror det her kan du bruge til noget.
Benny Christen Grandahl & Martin Simon har skrevet 3 bøger som BURDE følge med win xp pro når man køber det.
microsoft windows xp home edition
--------  -----  -- professionel
--------  ------- -- for Xperter
på forlaget www.kroghsforlag.dk
de koster 149,- kr stk. og er formidabelt godt lavet med billede og lille tekst-billede og lille tekst.
jeg tror ikke du ikke kan finde en ting som ikke er nævnt med løsning her også begrænsninger .
der er lavet et program der hedder tweak xp som jeg har set på
www.microsoft.com - men om der ligger der mere vides ikke. der er også et til win 98 ( tweak 98 )
på mit arbejde har vi elever med divers rettigheder - lærere med diverse rettigheder og så videre og lad mig bare sige til dig -du får det meget svært når du begynder og stramme snøren - ting du ikke tænker på virker pludselig ikke og jeg skal komme efter dig hvor dine nætter bliver søvnløse. du ender hvor du simpelthen ikke aner hvorfor tingene ikke virker. brug tweak xp og skjul de drev du ikke vil have de skal se - men selvfølgelig kan du også lave hver elev til bruger med eget password men men tænk dig grumme om.
læg en strategi og en handlinsplan og følg den meget nøje!
m.v.h :-)
Avatar billede semir Nybegynder
10. marts 2003 - 13:24 #5
Du kan muligvis klare det med "gpedit.msc" start/kør