Avatar billede michaelmg Nybegynder
07. marts 2003 - 08:46 Der er 10 kommentarer

installations problemer med WindowsXP

installations problemer med WindowsXP.

jeg har længe haft problemer med min præinstallerede winxp og har jeg nu købt mig en winxp på cd, jeg har forsøgt at installere den på min pc, men den bliver aldrig færdig med at installere, der løber nærmest i ring, -den spørger med jævne mellemrum efter servicepack 1 eller I386

hvor ligger denne servicepack 1? og hvor finder jeg I386? og hvordan for jeg den installeret (jeg har jo ikke netadgang under installation)

og hvordan undgår jeg at midste data i processen
Avatar billede resten Nybegynder
07. marts 2003 - 08:47 #1
Prøv at lav en load setup defoults i din bios og forsøg så igen.
Avatar billede resten Nybegynder
07. marts 2003 - 08:47 #2
Formater du din partion inden du begynder en indstalation?
Avatar billede michaelmg Nybegynder
07. marts 2003 - 08:51 #3
jeg ville jo gerne undgå at skulle formatere den -jeg ved ikke lige hvad det skulle hjælpe at "load setup default" i BIOS der er da kun hardware instillinger der
Avatar billede resten Nybegynder
07. marts 2003 - 08:52 #4
Så er det en repration du ønsker at foretage dig ?
Avatar billede michaelmg Nybegynder
07. marts 2003 - 08:54 #5
det kan man godt sige og det har jeg også prøvet, men så begynder den bare at fable om den her I386 fil og der ser ikke ud til at den er indkluderet på cd'en den burde være på c: men jeg kan ikke finde den
Avatar billede resten Nybegynder
07. marts 2003 - 08:59 #6
Hmm lyder mærkligt I386 er din indstalations fil.
Har du kigget cdromen igennem for denne fil ?
Avatar billede michaelmg Nybegynder
07. marts 2003 - 09:06 #7
jo den er der godt nok, med den vil ikke bruge den - kan dette skyldes at den oprindlige version hedder WindowsXP home edition og den anden hedder WindowsXP professional
Avatar billede resten Nybegynder
07. marts 2003 - 09:10 #8
Du kan godt opgarder Windows xp home med Windows xp pro men om du kan udfører en repration på en home med en pro det tror jeg ikke.
Men hvis du starter din cdrom op med pro har du så prøvet at vælge en opgardering ?
Avatar billede jpvj Nybegynder
07. marts 2003 - 09:18 #9
i386 er den mappe, der indeholder installationsfilerne. Den ligger på CD'en. Hvis SP1 har været installeret på din Home Edition, kunne det lyde som om, at reparationen ikke vil overskrive SP1 filerne med dem fra XP Pro CD'en, der formodentlig er uden SP1.

Jeg ved i øvrigt ikke, om der kan være problemer med at lave en reparation af en Home Ed. til en Pro - det burde måske udføres som en upgrade i stedet.

Selv om det virker lidt besværligt, så vil jeg anbefale at du laver en nyinstallation af XP, dvs. tag backup af de data du fil gemme (mail, dokumenter, billeder osv), boot på CD-ROM'en for forammter dit installations drev før du gennemfører installationen.

Det tager nogle timer, men du er tilgengæld sikker på, at du ikke kommer til at få overført fejl fra den gamle installation til din XP Pro.

Mvh JP
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. marts 2003 - 10:47 #10
DEN xp version du har købt er ældre end den der fulgte med - derfor spørger den efter SP1 + i386.

Du kan ikke installere en XP version UDEN SP1 oveni en MED SP1.

altså: den præinstallerede er inkl. SP1 - den du selv har købt er UDEN SP1.

Du skal formatere før du får lov at ligge den købte version ind.