Avatar billede sus Nybegynder
08. november 2000 - 21:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvad mangler jeg for at kunne åbne nogle sites

Jeg kan ikke åbne www.lego.com. Jeg har Explorer 5.5, hvad kan jeg mangle for at kunne få hul på den formentlig avancerede side. Det kiksede også at åbne www.altavista.com - og jeg er helt blank!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. november 2000 - 21:40 #1
er det de eneste???

Explorer 5.5 er en fejlfyldt bombe... Desværre kan et være kan svært at nedgradere til 5.0.

Har du slået Java fra?

Avatar billede john Nybegynder
08. november 2000 - 21:52 #2
Hos mig virker den fint både i explarer 5,5 og netscape 4.08.
Så mon ikke du skal geninstallere explorer?
Desværre er explorer, som ovenfor nævnt, langt fra så stabil som det med rimelighed kan ønskes/forventes!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. november 2000 - 22:48 #3
Jeg kommer oxo fint igennem i IE 5.0....
Avatar billede sus Nybegynder
08. november 2000 - 23:50 #4
Jeg har ikke slået JAVA fra og problemet var det samme før jeg opgraderede til Explorer 5.5.
En anden PC i netværk, men konfiguereret som min hjemme PC henter lego-siden uden problemer. Kan det være noget grafik/video, hvad ved jeg, som jeg mangler?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. november 2000 - 00:26 #5
www.altavista.com har jeg ingen problemer med, men nu gik jeg længere ind på lego\'s side og fik nu problemer... Enddog et ligeså mystisk et...

De siger jeg skal have downloadet flash-plugin... Og hvis ikke lige det var fordi jeg sad og lavede Flash hver dag kunne de måske have ret.
Jeg arbejder både i Flash 4 og 5 og har derfor det nyeste 5 plugin installeret. Måske Lego.com skulle gå sig selv efter i sømmene....
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. november 2000 - 00:30 #6
Flash 5.0 kan forårsage Chrash i IE 5.5, hvis man sætter sin flash ind i tabeller. (Flash 5.0 sucks big time! Rart at arbejde med, men fyldt med fejl)
Dette kunne være en grund hos lego, men ikke hos altavista...
Selvfølgelig kan der være tilsvarende IE 5.5 problemer, som jeg ikke kender til hos Altavista.com
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. november 2000 - 00:31 #7
Hvor langt kommer du???

Går den ned eller hænger den?
Avatar billede sus Nybegynder
09. november 2000 - 08:18 #8
Problemet er nu begrænset til Lego.com. Altavista må have haft en anden årsag, for den kommer fint op nu.
Når jeg kalder lego.com, kaldes siden (IP nr. vises i nederste venstre panel). Den blå markør kommer ca. 45% frem og så får jeg skærmbilledet med at den kaldte side ikke kan vises og at jeg kan opdatere osv. Derefter hjælper hverken det ene eller det andet. Kan min PC/software have blokeret en specifik IP adresse? Jeg bevæger mig i øvrigt rundt på sider around the world, også nogle ret high-tech i Japan, uden problemer.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. november 2000 - 10:59 #9
Er det din hjemmepc?? For er det det har du formodentlig ikke fast IP-adresse, med mindre du har købt en.
Hvis du på en måde skulle have blokeret lego.com, sker det som regel gennem en Proxyserver, har du sådan en derhjemme???

Blå markør??? Siden er blå, men blå markør???

Jeg har lavede et site der gik ned hvis man prøver at komme ind med IE 5.0 og Win NT 4.0.  Kun denne kombination. Jeg har nu lavet siden om og nu virker det også på NT 4.0, menb sådan nogle ting må man desværre vænne sig til.

/Nikolaj
Avatar billede sus Nybegynder
09. november 2000 - 21:25 #10
Hjemme PC. Jeg kan kalde siden via arbejdsPC gennem proxyserver uden problemer, bortset fra, at der er forskellige elementer rundt omkring på siden der går i koks, men www.lego.com kommer op omgående via proxyserveren som ligger på en NT 4.0 med servicepack 5.
Hjemme går jeg ud via et Zyxel omni.net modem og en ISDN linie, prof. abonnement. Win 98, 2nd. Compaq Presario 5838 som er opdateret med diverse service CD\'er. Programmer i øvrigt er ens på de to maskiner, så jeg evner ikke at forestille mig, hvad der er skævt!
Avatar billede sus Nybegynder
09. november 2000 - 21:35 #11
Og så må du undskylde at jeg ikke svarede på det med markøren. Jeg får slet ikke fat i lego.com. Jeg får standardsiden \"siden kan ikke vises\" med det blå info-ikon i øverste venstre hjørne. Markører, sider mv. er i øvrigt normale og jeg har endnu ikke undret mig over blå markør eller lignende!
Endelig kan jeg sagtens leve uden lego.com, men nu er jeg blevet stædig og vil gerne finde en forklaring.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. november 2000 - 22:09 #12
fatter minus... men så jeg må vist hoppe af her.. Forstår nu got din stædighed..
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. november 2000 - 15:09 #13
Blot en omformulering af spørgsmålet:

Hvordan kan det være at selv professionelle web-designere bliver ved med at lave den slags over-abitiøs over-HiTek som de må vide ikke kan gennemtestes?

mvh JakobA
Avatar billede sus Nybegynder
11. november 2000 - 20:52 #14
Tak for forsøgene.