Avatar billede cah Nybegynder
08. november 2000 - 20:47 Der er 16 kommentarer

direkte kabel mellem to maskiner?

Fra COM 1 på en bærbar Compaq med WIN 95 til min ny stationære med WIN 98, har jeg det problem at de ikke vil snakke sammen. Hvad ska konfigurationen på de to porte være? Det er samme kabel jeg benytter, (det med et 9polet og 25 polet SUB-D stik i hver ende) De har helt sporadisk haft fat i hinanden, men næste gang - desværre sir no connection!! Kan man lokke fidusen ud af nogen ??
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
08. november 2000 - 20:54 #1
jeg har haft samme problem.
Prøv at bruge et dosbasseret program og så luk dem begge ned i dos-mode. Det skulle gerne virke. Jeg har brugt norton commander og hvis du ikke har det kan jeg sende det til dig
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
08. november 2000 - 20:54 #2
det kunne også være et svar
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
08. november 2000 - 22:10 #3
Hvis du bruger \"direkte kabeltilslutning\" skal de begge have samme navn under netværk, identifikation, og så arbejdsgruppe. Det plejer at hjælpe.

Altså ... Kontrolpanel, Netværk, Identifikation

Så skal navnet under Arbejdsgruppe bare være ens.. Genstart maskine mv.  Eller foreslår jeg også FX lynx programmet (MS-DOS)

>blueyed1
Avatar billede twister10 Nybegynder
09. november 2000 - 09:18 #4
Brug FX (FastLynx) eller Norton Commander til DOS den er GLIMRENDE :-)

Windows er osse OK, men nu spørger jeg sikkert dumt, er det et NULL modem kabel du benytter med handshake ???

Det er ikke for at lyde klog, men de forbindelser skal være der, du kan ikke benytte et almindeligt kabel hvor alt er ført lige igennem !

Men DROP det COM kabel og lav et LPT kabel i stedet, det er 100 gnage hurtigere :-)

Gå ind på dette link :
http://www.lammertbies.nl/comm/cable/parallel.html

Og find det der hedder :

Interlink and Windows 95/98 DCC parallel cable

Så skal du se løjer, og det VIRKER !
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
09. november 2000 - 14:05 #5
hvoffor skal han lave et?
man kan da købe et til en 50\'er i de fleste computerbikse!
Avatar billede twister10 Nybegynder
09. november 2000 - 18:09 #6
Jaja, det var da bare et forslag, men jo det kan han jo !!
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
09. november 2000 - 18:16 #7
ok, du fik det bare til at lyde somom at hvis man ville havde sådan et kabel skulle man lave et
Avatar billede twister10 Nybegynder
09. november 2000 - 18:20 #8
Det var ikke meningen :-)
Avatar billede cah Nybegynder
14. november 2000 - 22:32 #9
Til thoeger poetner,twister 10 m.fl.
Foreløbig til jer alle. Jeg tygger lidt løsningerne. Jeg har fået en ny fidus, som jeg muligvis bruger. Jeg anskaffer mig et et kort til Ethernet og tilsvarende PCmCIA kort 100Mbps, det kan jeg også bruge til at løse andre genvordigheder med såsom printer, scanner o. lign. Jeg ved godt det koster en investering såsom små 600 bananer, men skal vel både være god med børn, barnevogne dyr og selvfølgelig sig selv
hilsen cah
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
14. november 2000 - 22:42 #10
hvis du vil have et billigt 10mbps pcmcia kender jeg et sted.
Avatar billede madsbrunn Nybegynder
16. november 2000 - 19:19 #11
Sig mig lige, da du prøvede at connecte mellem de to computere checkede du så at der var installeret TCP/IP på dem begge?. Jeg har nemlig haft det samme problem som dig og da viste det sig at det var det der var problemet.
Avatar billede cah Nybegynder
16. april 2001 - 13:39 #12
Jeg siger tak for alle svarene. de var både nyttige og lærerige, men - jeg har anskaffet mig et netkort 100 Mhz og et kort til den bærbare , så nu går det bare uden problemer
men tak for interessen.
cah
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
16. april 2001 - 13:44 #13
Lav selv et svar, og accepter det, så får vi lagt låg på?!
Avatar billede twister10 Nybegynder
16. april 2001 - 16:07 #14
Ja tak :-)
Avatar billede cah Nybegynder
15. august 2001 - 22:54 #15
Jeg ved ikke hvem der styrer dette panel, men dette spørgmål er nu besvaret adskillige gange og jeg gider næsten ikke svare mere.

med venlig hilsen til bossen på teglværket
c.a.h.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
15. august 2001 - 22:58 #16
Cah>> DU skal lukke spørgsmålet ved at give points eller selv trække dem tilbage.