Avatar billede trivial Nybegynder
05. marts 2003 - 16:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skærm tænder ikke ?!!??

Hej !

Jeg har lige anskaffet mig en Celeron 300mhz A, som er sat på et Asus P2B-B motherboard samt med 64 pc133 ram !

Det hele er sat sammen, problemet er bare, at skærmen ikke tænder, den slår ikke til !

Jeg har prøvet med to slærme samt to grafikkort/skærmkort !

Hvad kan problemet være !

kan det være fordi at jumperne til CPU'ens hastighed er sat forkert ?

Mvh
Asger
Avatar billede human Nybegynder
05. marts 2003 - 16:35 #1
Er du sikker på du har sat mus/tastatur i de rigtige huller? Tjek det lige engang.

Hvis det ikke var fejlen, så tjek dine ram
Avatar billede human Nybegynder
05. marts 2003 - 16:36 #2
Men som du selv forslår kan det også være du har sat jumperne forkert. Der kan være mange grunde til det.
Men start med mus/tastatur.
Avatar billede trivial Nybegynder
05. marts 2003 - 16:38 #3
nej, det er jeg ikke sikker på ! - men kan det virkelig være det ?
Avatar billede human Nybegynder
05. marts 2003 - 16:39 #4
Ja.. på ældre computere vil computeren ikke tænde og kommer ikke med fejlbeskder hvis mus og tastatur er sat forkert. Har en stående lige ved siden af mig hvor den gør det samme hvis det ikke sidder rigtigt.
Avatar billede trivial Nybegynder
05. marts 2003 - 16:56 #5
Ok, men har lige prøvet, det var ikke det !
Avatar billede trivial Nybegynder
05. marts 2003 - 16:57 #6
kan det være andet !?
Avatar billede clokspl Nybegynder
05. marts 2003 - 17:00 #7
Ja, prøv at hiv dine to ide stik ud på dit motherboard. Det kan være de sidder forkert, ved at hive dem ud kan du se om det er det der er problemet.
Avatar billede carstengp Nybegynder
05. marts 2003 - 17:04 #8
Det er sandsynligvis Strømforsyningen, som er stået af. Det giver den fejl du beskriver. Hvis forsyningen ikke passer til bundkortet, kan det også være derfor (hvis det er en "saml selv")
Avatar billede trivial Nybegynder
05. marts 2003 - 19:13 #9
Blæseren kører jo.. og der er lamper der lyser ? kan det godt være derfo0r alligevel ?
Avatar billede carstengp Nybegynder
05. marts 2003 - 19:17 #10
Ja!
Avatar billede clokspl Nybegynder
05. marts 2003 - 19:20 #11
har du prøvet at tage ide-ledningerne af? Og prøv evt. at sætte en pc-speaker til, så kan du høre hvad problemet er. Der kommer nogle bip, som betyder et eller andet du kan læse i manualen.