Avatar billede paranama Nybegynder
05. marts 2003 - 15:36 Der er 10 kommentarer

Sony DVD DDU1621

Hvordan får jeg mit dvd-drev gjort regionfrit?

Mit forrige indlæg blev åbenbart spærret, så jeg prøver igen.

Jeg har lige læst, at det er fuldt ud lovligt at gøre det regionfrit, så hvis dette indlæg også spærres, så vil jeg meget gerne vide hvorfor.

Hvordan fixer jeg problemet? Jeg bruger PowerDVD som afspiller.

På forhånd tak for hjælpen!

/Paranama
Avatar billede doggy82 Praktikant
05. marts 2003 - 15:47 #1
Du kan ikke gøre det regions frit,
men du kan skift region:
I "denne computer"  højre-klikker du på dit DVD-drev og
vælger "engenskaber". Under fanebladet "Hardware" markerer
du dit DVD-drev og trykker på "egenskaber"
der efter på fanebladet "DVD-region"
Læs alle informationerne og evt. hjælp
man kan kun skifte et hvis antal gange!!!
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2003 - 16:33 #2
Prøv at bruge DVD Genie eller Region Killer

Kan de ikke gøre det regionsfrit skal du nok flashe din firmware. Så må du lige skrive igen :)
Avatar billede zenze Nybegynder
05. marts 2003 - 16:35 #3
Lidt af noget sludder, det du kommer med.
Se her:
http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/firmware.html
Avatar billede zenze Nybegynder
05. marts 2003 - 16:40 #5
Det var altså til doggy82!
Og det skulle være et svar.
Avatar billede paranama Nybegynder
05. marts 2003 - 18:11 #6
"Region Changing will not work on RPC2 Drives (DVD Drives that are locked in hardware to a specific region)."

Hvad er RPC2 Drives?

Når jeg kører en test med et program kaldet Drive Region Info V2.2, så står der følgende:

THIS DRIVE HAS REGION PROTECTION
Region Info:
Region code - 1
User - 3 changes left
Manufacturer - 4 changes left
Status - Not permanent

Jeg har godt læst en god del af dine links, Zenze, men jeg er stadig langt fra sikker på, hvordan jeg skal gøre. Ikke at jeg ikke forstår engelsk, da jeg er ganske udemærket til sprog, men hvordan det hele fungerer i praksis.

Jeg vil IKKE ende med at smadre mit drev, da jeg er ludfattig :-(

Men tak for hjælpen indtil videre - appreciate it !
Avatar billede paranama Nybegynder
05. marts 2003 - 22:27 #7
Jeg valgt lige over følgende:

"DVD Region-Free allows you to watch all region DVDs on your region-locked (RPC2)
DVD drive!

You needn't hack DVD drive (flash firmware) which is sometimes dangerous,
useless or unavailable.

DVD Region-Free also disable region check for popular software-based DVD players
such as PowerDVD, WinDVD and CinePlayer.

Other features include Region-Free for RCE DVDs, Macrovision-Free, Operation-Free,
Direct-Play main title, and run self at DVD players startup automatically."

Mon det er nok til at klare problemet?

Tak til alle som har hjulpet indtil videre !
Avatar billede paranama Nybegynder
06. marts 2003 - 00:31 #8
Hmm... hvordan retter jeg i mit foregående indlæg? valgt = faldt
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
06. marts 2003 - 12:27 #9
ja, dvd region-free virker.
den bruger jeg selv.
Avatar billede jifr Nybegynder
28. marts 2003 - 08:18 #10
VCDhelper.dk eller DVDhelper.dk der ligger der masser af Regions hacks, og hvis din DVD ikke er listet Requester du den bare i deres forum