Avatar billede beorndesign Nybegynder
05. marts 2003 - 14:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Køre et program over netværk

Jeg skal køre concorde c5 over netværk (afvikles på serveren). Men når jeg ligger en genvej over på klienten (XP Pro), kan programmet ikke startes, istedet kommer 'download' dialogen op?

Hvordan løses dette problem? Er det nødvendigt at køre f.eks. pcAnywhere?

/Beorn
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
05. marts 2003 - 14:19 #1
Altså det ville jo være et alternativ at køre det hele via en terminal server, men jeg er overbevist om at din concord kan instaleres i en server instalation.

MC
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. marts 2003 - 14:21 #2
Du kan sikkert køre det med PCanywere eller Dameware, men jeg tror du bør kikke på terminalserver som en løsning på dette ønske
Avatar billede hsloth Novice
05. marts 2003 - 14:21 #3
Hvis du skal afvikle programmet på serveren og bruge det på en anden maskine er der vist ingen vej uden om pcAnywhere, VNC, NetOp eller at bruge Terminal Services
Avatar billede beorndesign Nybegynder
05. marts 2003 - 14:21 #4
Concorden kører på denne måde på de andre klienter, men jeg ved bare ikke hvordan det sættes op?
Avatar billede trille Nybegynder
05. marts 2003 - 15:30 #5
Hmmm ...er du sikker på at du laver genvej til exe-filen? - Problemet med download virker lidt som du har lavet en genvej til et ikon eller noget tilsvarende.

Venligst,
Claus
Avatar billede beorndesign Nybegynder
05. marts 2003 - 18:51 #6
Det er .exe filen. Jeg har faktisk kopieret genvejen fra en anden computer, hvor det virker. Men når jeg højre-klikker på genvejen på en anden computer, er der nogle sikkerhedsindstillinger, som ikke kan ses på den nye!?
Avatar billede beorndesign Nybegynder
05. marts 2003 - 18:56 #7
mc.lucifer, bufferzone, hsloth: Ikke fordi jeres svar ikke kan bruges, det bare ikke lige det svar jeg søger nu! På sigt er jeg helt enig med jer, at en terminalserver vil være en bedre løsning - men det kræver at hele systemet skal ændres nu!
Avatar billede hsloth Novice
05. marts 2003 - 19:01 #8
beorndesign>
No hard feelings :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. marts 2003 - 19:01 #9
Vi er jo nødt til at give de svar der er på spørgsmålet og ikke de svar du søger, med mindre de to er sammenfaldende ;-)
Avatar billede drukhuset Nybegynder
06. marts 2003 - 11:25 #10
En mulighed ville at mappe(lave et netværks drev)til mappen hvor concorde c5.exe filen ligger.
Håber det er hjælp nok, ellers kan du maile på jesper@drukhuset.dk hvis du har brug for en anden løsning.
Avatar billede beorndesign Nybegynder
08. marts 2003 - 11:24 #11
Lukker