Avatar billede fund-a-mental Nybegynder
05. marts 2003 - 12:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl i installation af basissystem

Under installationenen har jeg denne fejl: Fejl i installation af basissystem
(fejlmeddelse 1). Hvad nu? jeg kan ikke boote min debian, men et underligt texteditor-program. (ikke en kommandoprompt) dukker op?
pls hlp
Avatar billede abpdk Nybegynder
05. marts 2003 - 20:41 #1
Hvilken Debian version er det?
Avatar billede fund-a-mental Nybegynder
05. marts 2003 - 22:25 #2
3.00
Avatar billede fund-a-mental Nybegynder
05. marts 2003 - 22:26 #3
Ja det er under installationen, når jeg er ved punktet hovedinstallationsmenu
Her vælger jeg installer basissystem>>fra cd og får her et "valg" (for der er kun en mulighed) om hvilken mappe der skal installeres fra, nemlig /instmnt . Dette siger jeg ok til, udpakning og installation begynder, men afsluttes med et screen der siger: debootstrap afsluttedes med en fejl (afslutningsstatus 1)
Hvorpå jeg trykker ok, og vender tilbage til hovedmenuen.
Jeg prøver herpå at fjerne allle medier og genstarter og får konsollen med spørgsmålet: enter runlevel.

Hvad gør jeg????
Avatar billede fund-a-mental Nybegynder
06. marts 2003 - 13:22 #4
Maskinen skulle rebootes og instaleres forfra et par gange. Nu virker det. Lukker og slukker. Sorry