Avatar billede zippery Nybegynder
05. marts 2003 - 11:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tænd/Sluk

Hej Allesammen!

Jeg skal lige høre. Er det bedst at lade sin computer køre, eller skal man slukke for den efter ibrugtagning for at skåne den?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. marts 2003 - 11:56 #1
Du skåner den ikke af at lade den køre - du skåner derimod miljøet ved at slukke den.
Avatar billede amd Nybegynder
05. marts 2003 - 11:59 #2
Men det er bestemt heller ikke sundt at blive ved med at slukke og tænde den, specielt ikke din harddisk
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. marts 2003 - 12:06 #3
amd> det må du meget gerne forklare - hvorfor skulle det være usundt for en maskine at blive slukket for????
Avatar billede amd Nybegynder
05. marts 2003 - 13:18 #4
Det er ikke sundt at blive ved med at TÆNDE og SLUKKE
Avatar billede amd Nybegynder
05. marts 2003 - 13:18 #5
iøvrigt takker for points
Avatar billede zippery Nybegynder
05. marts 2003 - 13:23 #6
Tænk dig om! Hvis du havde et meget fintfølende system, ville du så ikke være betænkelig ved bare at lukke ned og starte op i tide og utide. Det er vel heller ikke uden grund at PCen ofte skal lukkes ned efter installation. Ligger det ikke i anbefalingen om at genstarte i forbindelse med softwareinstallationer, at PCen formodes at køre i døgndrift? Men hvordan afvejer man om sliddet på systemfilerne tynger mere end hensynet til hardwaren?    - Jeg har givet point til AMD!
Avatar billede amd Nybegynder
05. marts 2003 - 13:29 #7
Jeg ved bare, at det er meget forskelligt f.eks. hvad angår IBM harddiske hvor længe de "har godt af" at køre. Og at det slidder meget mere, at slukke computeren 5 minutter og tænde den igen derefter, fordi den så når at blive "kold" - og det skulle forkorte deres levetid
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. marts 2003 - 19:27 #8
amd> LOL!!! Hvem snakker om at slukke en computer for 5 min.????

zippery> "Ligger det ikke i anbefalingen om at genstarte i forbindelse med softwareinstallationer, at PCen formodes at køre i døgndrift?" nej, det gøres for at systemfiler kan blive registreret korrekt. Det har INTET at gøre med at en maskine formodes at køre i døgndrift :D

P.s. jeg har ikke fået svar på hvorfor skulle det være usundt for en maskine at blive slukket for...!!!
Det i er kommet med er rent spekulation.