Avatar billede bear Nybegynder
04. marts 2003 - 14:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Firewall med 3RJ-45 og DMZ

Jeg leder efter en "billig" hardwarefirewall med separate 3RJ-45, således at jeg har mulighed for et optional netværk til web- og ftpservere(DMZ). Balladen er at de tit er rigtigt dyre. Og jeg vil her understrege at jeg ikke er interesseret i at bygge en Linux æske på en gammel maskine. Det er uinteressant. Det skal være vedligeholdelses-smart for brugerne.

Jeg har set på Watchguards Firebox 700 som jeg har gode erfaringer med, men det er kostbart legetøj ;-)

Gode råd og erfaringer modtages.

Hilsen Bjørn
Avatar billede the_collector Novice
04. marts 2003 - 14:48 #1
Prøv f.eks. at kigge på dlinks produkter. Denne her har i hvert fald en DMZ.
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674597897
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
04. marts 2003 - 15:00 #2
kig på Linksys BEFSX41, den har en DMZ port.
Avatar billede bear Nybegynder
04. marts 2003 - 15:23 #3
Ja, den som Mandrake foreslår har dedicated port for DMZ hvilket er det jeg leder efter. Desuden har den mulighed for VPN, hvilket er perfekt. Til gengæld er jeg ikke craxy med at den har indbygget HUB/Switch, men det kan man vel leve med. Spørgsmålet er om den DMZ så er bedre end en software port. Nå, jeg tjekker den ud.

Den collector foreslår er helt gal, den har godt nok software-DMZ, men det er ikke det jeg leder efter.

Men tak for hjælpen.
Avatar billede hsloth Novice
04. marts 2003 - 23:34 #4
3 Com laver også en :
3Com® OfficeConnect® Internet Firewall DMZ
http://www.3com.com/prod/dk_DK_EMEA/detail.jsp?tab=features&sku=3C16771-US

BTW - Jeg har rigtigt gode erfaringer med WatchGuard's produkter, de er stabile og lette at gå til - men lidt dyre.
Avatar billede hsloth Novice
04. marts 2003 - 23:49 #5
og sådan en 3Com OfficeConnect DMZ koster jo kun 1/3 af en WG700 !