04. marts 2003 - 14:34Der er
19 kommentarer og 1 løsning
Opsige ADSL hos Tiscali
Er der nogen, der kan hjælpe med at opsige et ADSL-abonnement hos Tiscali? Vi er flere, der har prøvet og fejlet.
Tiscali svarer ikke på telefon, på e-mail formularer på sitet, på breve, på fax eller på anbefalede breve.
Det er åbenbart umuligt at få dem til at anerkende opsigelsen. Jeg ved heller ikke, hvor jeg skal sende routeren hen, eftersom de ikke svarer.
Flere kollegaer fortæller, at Tiscali fortsætter med at sende regninger. Det ved jeg ikke endnu, om jeg vil opleve, men jeg frygter det.
Jeg har i dag kontaktet Telestyrelsen om sagen, og jeg følger op ved at kontakte Forbrugerstyrelsen. Men det kan være, at en på Eksperten kender en genvej. Hvordan får man dem til at svare?
Send dem et brev via Potdanmark (hvor du skriver at du vil opsige), gem en kopi til dig selv, og bed om en postkvittering. Når brevet er sendt på denne måde har du dokumentation for det. Havde det samme problem med TDC, og de kunne INTET gøre fordi jeg havde gjort således.
enig med Dollar, så længe din opsigelse er kommet frem (dokumenteres med at anbefalet brev) har du dit på det tørre og skal ikke betale yderligere regninger. Dog skal du være opmærksom på den opsigelses frist der er i din kontrakt, den er du selvfølgelig bundet af.
Du bør ligeledes svare på deres første rykker, såfremt det er et uberettiget krav, igen med et anbefalet brev.
Du bør også svare på den første eventuelle inkasso skrivelse, og gøre opmærksom på at du ikke kan anerkende kravet. herefter er du ikke forpligtet til at besvare yderligere korrespondance.
Sjovt nok er det der fungerer bedst hos tiscali deres rykker afdeling!
Jeg er med på det juridiske - med at de ikke behøver at svare, men det irriterer mig, at jeg ikke kan få en bekræftelse. Hvis de sender regning om en måned, skal jeg bruge meget tid (igen) på at få dem til at stoppe.
bentn du skal bare trykke "udfør" Det er møg irreterende med firmaer der ikke besvarer deres post, det koster jo også penge at sende anbefalet, men enig det er den eneste løsning, jeg opgav da beløbet var relativt lavt 60kr
Jeg sagde min forbindelse op 10 januar, blev ringet op af Tiscali d.11 om, hvorfor jeg havde sagt op. Hørte intet andet i 6 uger. Fik en regning for 1 måned (opsigelsesfristen) hvor der var anført ordene "opsigelse 17.01.03". Denne regning har jeg betalt og anser sagen for at være ude af verden...men deres router vil de åbenbart ikke have tilbage...De roder stadig så enormt med alt åbenbart, hvilket også var grunden til at jeg droppede dem efter 5 års bekendtskab.
>ullum, snakkede med Tiscali 1 gang om returnering af router: man ville få en mail med et RMA nummer og kunne derefter returnere routeren, sagde Tiscali. Har ikke fået nogen mail og gider ikke at spilde mere tid på dem. Hvis de vil have deres router, må de selv henvende sig. Ellers kan de bare sende en regning, der vil gå direkte til en advokat..
jeg kan ikke huske hvilket firma det var, skulle jeg selvf. lige havde skrevet min regning fra dem kom 1½ år efter mit forhold med dem var ophørt, så styr på tingene har de ikke
Har selv forsøgt at opsige mit abonnement engang i september. Modtager stadig fakturaer fra dem. Har også været hos Inkasso. De svarer hverken mail, telefon eller skriftlige henvendelser.
Har prøvet at skrive til dr's "Kontant" i håb om Tiscali kan komme i TV. Vil opfordre alle andre til at gøre det samme.
Jeg har netop også skrevet til Kontant og vedlagt et link til denne tråd. En af mine kollegaer brugte 3 kvartaler på at slippe fri. Hvert kvartal kom der en ny regning, og så var det flere timer i telefonen, hvorefter det alligevel ikke lykkedes at komme ud.
Det er kun sazo, der har lagt et "svar", og det kan jeg ikke bruge. I andre har lagt "kommentarer". Derfor kan jeg ikke give nogen point. Ingen har en reel løsning på problemet, men dollar kommer vel nærmest. Du havde fortjent nogle af pointene.
Selvom dette spørgsmål er færdigt, fortjener I at høre resten (forhåbentlig resten) af historien. Tiscali svarede som nævnt ikke på min opsigelse, men pludselig en aften ringer Tiscali til mig, fordi de vil foretage en kundetilfredshedsundersøgelse. Jeg er så forbavset (og sur), at jeg stort set ikke kan svare på spørgsmålene. De har fx den frækhed at spørge, hvorfor jeg er utilfreds, hvorefter jeg svarer, at det er første gang, jeg er i kontakt med kundesupport. Siden har jeg fået bekræftelse på min opsigelse og besked om at sende router retur - dog unden adresse eller RMA nummer. Nu bliver det spændende at se, om de vil acceptere min forsendelse.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.