Avatar billede jesperhaun Nybegynder
04. marts 2003 - 14:34 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Opsige ADSL hos Tiscali

Er der nogen, der kan hjælpe med at opsige et ADSL-abonnement hos Tiscali? Vi er flere, der har prøvet og fejlet.

Tiscali svarer ikke på telefon, på e-mail formularer på sitet, på breve, på fax eller på anbefalede breve.

Det er åbenbart umuligt at få dem til at anerkende opsigelsen. Jeg ved heller ikke, hvor jeg skal sende routeren hen, eftersom de ikke svarer.

Flere kollegaer fortæller, at Tiscali fortsætter med at sende regninger. Det ved jeg ikke endnu, om jeg vil opleve, men jeg frygter det.

Jeg har i dag kontaktet Telestyrelsen om sagen, og jeg følger op ved at kontakte Forbrugerstyrelsen. Men det kan være, at en på Eksperten kender en genvej. Hvordan får man dem til at svare?
Avatar billede ullum Praktikant
04. marts 2003 - 14:36 #1
har også dårlig erfaring med dem, dog i anden forbindelse
Avatar billede kvols Nybegynder
04. marts 2003 - 14:36 #2
Bare skriv til dem som om du vil forøge din forbindelse eller vil betale en reging du har glemt ;) Plejer at virke
Avatar billede dollar Nybegynder
04. marts 2003 - 14:37 #3
De behøves jo ikke at svare :-)

Send dem et brev via Potdanmark (hvor du skriver at du vil opsige), gem en kopi til dig selv, og bed om en postkvittering. Når brevet er sendt på denne måde har du dokumentation for det. Havde det samme problem med TDC, og de kunne INTET gøre fordi jeg havde gjort således.

Held og lykke
Martin Allan Jensen
Avatar billede dover Nybegynder
04. marts 2003 - 14:44 #4
enig med Dollar, så længe din opsigelse er kommet frem (dokumenteres med at anbefalet brev) har du dit på det tørre og skal ikke betale yderligere regninger. Dog skal du være opmærksom på den opsigelses frist der er i din kontrakt, den er du selvfølgelig bundet af.

Du bør ligeledes svare på deres første rykker, såfremt det er et uberettiget krav, igen med et anbefalet brev.

Du bør også svare på den første eventuelle inkasso skrivelse, og gøre opmærksom på at du ikke kan anerkende kravet. herefter er du ikke forpligtet til at besvare yderligere korrespondance.

Sjovt nok er det der fungerer bedst hos tiscali deres rykker afdeling!
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
04. marts 2003 - 14:44 #5
Jeg er med på det juridiske - med at de ikke behøver at svare, men det irriterer mig, at jeg ikke kan få en bekræftelse. Hvis de sender regning om en måned, skal jeg bruge meget tid (igen) på at få dem til at stoppe.
Avatar billede dover Nybegynder
04. marts 2003 - 14:47 #6
du skal jo kun svare dem to gange, første uberettigede krav og første skrivelse fra et eventuelt inkasso firma.
Avatar billede bentn Nybegynder
04. marts 2003 - 14:49 #7
med på en lytter...
Avatar billede ullum Praktikant
04. marts 2003 - 14:53 #8
bentn
du skal bare trykke "udfør"
Det er møg irreterende med firmaer der ikke besvarer deres post, det koster jo også penge at sende anbefalet, men enig det er den eneste løsning, jeg opgav da beløbet var relativt lavt 60kr
Avatar billede hub Nybegynder
04. marts 2003 - 14:55 #9
Jeg sagde min forbindelse op 10 januar, blev ringet op af Tiscali d.11 om, hvorfor jeg havde sagt op. Hørte intet andet i 6 uger. Fik en regning for 1 måned (opsigelsesfristen) hvor der var anført ordene "opsigelse 17.01.03". Denne regning har jeg betalt og anser sagen for at være ude af verden...men deres router vil de åbenbart ikke have tilbage...De roder stadig så enormt med alt åbenbart, hvilket også var grunden til at jeg droppede dem efter 5 års bekendtskab.
Avatar billede olila Nybegynder
04. marts 2003 - 14:58 #10
Jeg hører også til dem, der har *meget* dårlige erfaringer med Tiscali. Deres kundeservice er uhørt dårlig!
Avatar billede ullum Praktikant
04. marts 2003 - 14:59 #11
hørte om en der fik en regning på en router fordi den ikke var returneret.
Har lige opsagt mit tdc adsl de sender en kasse som delene returneres i.
Avatar billede hub Nybegynder
04. marts 2003 - 15:00 #12
>olila, katastrofal er mere dækkende. Er hos Telia nu, hurtigt og professionelt, ingen slinger i valsen og en lynhurtig og megastabil opkobling...
Avatar billede hub Nybegynder
04. marts 2003 - 15:03 #13
>ullum, snakkede med Tiscali 1 gang om returnering af router: man ville få en mail med et RMA nummer og kunne derefter returnere routeren, sagde Tiscali. Har ikke fået nogen mail og gider ikke at spilde mere tid på dem. Hvis de vil have deres router, må de selv henvende sig. Ellers kan de bare sende en regning, der vil gå direkte til en advokat..
Avatar billede ullum Praktikant
04. marts 2003 - 15:09 #14
jeg kan ikke huske hvilket firma det var, skulle jeg selvf. lige havde skrevet
min regning fra dem kom 1½ år efter mit forhold med dem var ophørt, så styr på tingene har de ikke
Avatar billede snippermanden Nybegynder
04. marts 2003 - 16:04 #15
Har selv forsøgt at opsige mit abonnement engang i september. Modtager stadig fakturaer fra dem. Har også været hos Inkasso. De svarer hverken mail, telefon eller skriftlige henvendelser.

Har prøvet at skrive til dr's "Kontant" i håb om Tiscali kan komme i TV. Vil opfordre alle andre til at gøre det samme.
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
04. marts 2003 - 16:11 #16
Jeg har netop også skrevet til Kontant og vedlagt et link til denne tråd. En af mine kollegaer brugte 3 kvartaler på at slippe fri. Hvert kvartal kom der en ny regning, og så var det flere timer i telefonen, hvorefter det alligevel ikke lykkedes at komme ud.
Avatar billede ullum Praktikant
04. marts 2003 - 16:13 #17
men han kunne dog komme i kontakt med dem :-) ? Det er mere end vi kan
Avatar billede sazo Nybegynder
05. marts 2003 - 12:44 #18
Prøv at gå ned i den butik hvor du har købt dit internet. Der kan du spørge dem om hvad de mener du skal gøre.
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
13. marts 2003 - 15:00 #19
Det er kun sazo, der har lagt et "svar", og det kan jeg ikke bruge. I andre har lagt "kommentarer". Derfor kan jeg ikke give nogen point. Ingen har en reel løsning på problemet, men dollar kommer vel nærmest. Du havde fortjent nogle af pointene.
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
25. marts 2003 - 21:00 #20
Selvom dette spørgsmål er færdigt, fortjener I at høre resten (forhåbentlig resten) af historien. Tiscali svarede som nævnt ikke på min opsigelse, men pludselig en aften ringer Tiscali til mig, fordi de vil foretage en kundetilfredshedsundersøgelse. Jeg er så forbavset (og sur), at jeg stort set ikke kan svare på spørgsmålene. De har fx den frækhed at spørge, hvorfor jeg er utilfreds, hvorefter jeg svarer, at det er første gang, jeg er i kontakt med kundesupport. Siden har jeg fået bekræftelse på min opsigelse og besked om at sende router retur - dog unden adresse eller RMA nummer. Nu bliver det spændende at se, om de vil acceptere min forsendelse.