Avatar billede convict Nybegynder
03. marts 2003 - 23:34 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Hard disk over halveret, partion magic 7.0

Skulle formatere en vens hard disk på 80 GB, formatet på den er/var NTFS og mit eget system er FAT32, og jeg kunne ikke formatere den, så jeg valgte at bruge Partion magic 7.0, men det gik da helt galt, for har nu kun 28.615,8 GB tilbage, du kan se her hvordan det ser ud
http://www.atmozfear.dk/partion.jpg
Hvordan får jeg fjernet det der Extended + den anden lille fætter med stjernen * ??
på forhånd tak

Ps. jeg har 60 point ude, som jeg må have glemt for meget meget lang tid siden, hvodan får jeg givet dem til den rette ejer + en undskylding og en lille bonus oven i hatten

//Jørn
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. marts 2003 - 23:36 #1
højreklik og vælg delete :)
Avatar billede convict Nybegynder
03. marts 2003 - 23:41 #2
hehe let var, nææ du så let er det ikke ;)
På den øverste "unallocated" kan man kun create og se info når man højer klikker og på den der står "extended" kan man kun se info :(
Avatar billede varmeskud Praktikant
03. marts 2003 - 23:41 #3
link til det spm som du har åben med 60 point i er http://www.eksperten.dk/spm/99501
Avatar billede varmeskud Praktikant
03. marts 2003 - 23:42 #4
hvor meget kan BIOS se på den harddisk?
Avatar billede convict Nybegynder
03. marts 2003 - 23:42 #5
Tak hot.shot :)
hvordan "fandt du det" ? :)
bare for en god ordens skyld
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. marts 2003 - 23:44 #6
hvis du markerer den extended, kan du så slet ikke komme til at delete den?
heller ikke i en anden menu?!
Avatar billede convict Nybegynder
03. marts 2003 - 23:47 #7
Hot.shot jeg skal lige ud i bios først og tjekke så :)
'og hvordan gir jeg har de point, ? ej kigger på det om 2 min :)

Metal_Hansen nope det eneste jeg rigtigt kan gøre noget ved er den der er NTFS
recice/move, delete, label, format, convert, info, og advanced
Avatar billede varmeskud Praktikant
03. marts 2003 - 23:49 #8
du trykke på dit eget navn oppe i venstre hjørne, og så trykke du på "spørgsmål oprettet af dig" og så kommer alle de spørgsmål du har oprettet frem. normalt så er der et gult flag ud for de spørgsmål som der er åbne, men dette er der ikke altid ( i vært fald hos mig) der var ikke noget gult flag da jeg var inden. men jeg viste efter som du havde skrevet at det var et spørgsmål med 60 point i så jeg gik dem med 60 point i igennem... *Ss* langforklaring *lol*
Avatar billede varmeskud Praktikant
03. marts 2003 - 23:51 #9
du kan ikke give ham pointene da han ikke har lagt et "svar" så han skal først ligge et "svar" før du kan give ham pointene...
Avatar billede convict Nybegynder
03. marts 2003 - 23:53 #10
takker for det hot.shot. du kan jo lige svare med et hej så for du de 60 der, de ligger jo bare og fylder i cyberspace :D

Det ser noget skidt ud ude i min bios, den kan ikke se hvor meget der er på hard disken ;)
er jeg på skideren ? :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. marts 2003 - 23:54 #11
så prøv at slet den du kan slette.
Avatar billede convict Nybegynder
03. marts 2003 - 23:59 #12
hmm nu er der kun den der unallocated tilbage
og det ser sådan her ud
http://www.atmozfear.dk/2.bmp
undskyld jeg ikke lige optimerede billede ;)
Avatar billede convict Nybegynder
04. marts 2003 - 00:00 #13
tror det er fordi jeg ikke applyed til nogle settings jeg ændrede før jeg gik ud i bios og tjekkede hvor meget hd kapacitet der var :()
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. marts 2003 - 00:00 #14
hmm - og det er en 80gb disk???
Avatar billede varmeskud Praktikant
04. marts 2003 - 00:02 #15
(en ting ville være godt. nu når du tager de Print Screen så er det meget hurtigere hvis du gemmer det som .jpg i stedet for .bmp *Ss* )
Avatar billede convict Nybegynder
04. marts 2003 - 00:04 #16
sry glemme lidt når man prøver at gøre det hurtigt :D

ja det er/var en 80 GB hd Western digital
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. marts 2003 - 00:05 #17
du får nok ikke PM til at se alle dine GB før BIOS er sat rigtigt op.
Avatar billede convict Nybegynder
04. marts 2003 - 00:09 #18
hmm jo metal_hansen, for det underlige ved det er, jeg har set det 80 GB i PM men jeg har bare ikke kunne få dem samlet på en partion, så sprøgsmålet lyder vel egenligt om der ikke er et eller andet smart program, der kan over ride alt det man har lavet og formatere den så den får hele molivitten igen ?
kunne det evt. Tænkes at man kun lowlevel formatere den ?
Avatar billede convict Nybegynder
04. marts 2003 - 00:10 #19
har kun hørt om low level formatereing, har aldrig prøvet det, ved helller ikke hvislket prog. man skal bruge til det ? :)
Avatar billede convict Nybegynder
04. marts 2003 - 00:14 #20
tror min ven bliver ked af det når han får en "80 GB" Hd igen med kun 28.615,8 Gb igen :D
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. marts 2003 - 00:16 #21
hvis han kører xp kan han bare installere windows på den - og så oprette en partition i xp.
Så kan han evt. slå dem sammen med PM bagefter.
Avatar billede convict Nybegynder
04. marts 2003 - 00:19 #22
well acceptere svaret og håber på det virker :)
det kan jeg vel i princippet gøre, altså installere XP på den og så bruge samme fremgangsmåde, og så slette hele molivitten bagefter ?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. marts 2003 - 00:22 #23
nu er jeg ikke helt klar over hvad du mener, men det burde ikke skabe problemer.
Men hvis det gør, så sig til :)

tak for point
Avatar billede convict Nybegynder
04. marts 2003 - 00:24 #24
well ved heller ikke hvad jeg mener, er sikkert træt :D
men se lige hvordan det ser ud nu
http://www.atmozfear.dk/2.jpg
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. marts 2003 - 00:28 #25
Det er din BIOS der laver sjaw ;)
Avatar billede jpvj Nybegynder
04. marts 2003 - 00:46 #26
Hvad sker der, hvis du bruger XP til at partitionere disken med? 2000/XP brguer svjv ikke BIOS informationerne men tilgår disken direkte vha. IDE driverne.

I alle tilfælde skal du nok lige runde fabrikanten af dit MB og se om du kan finde en opgraderet BIOS. Hvis din BIOS kan håndtere diske over 31GB så kan PQmagic også bruge dem.

Du skal ikke være bange for, at disken er ødelagt eller lign. Der er absolut ingen grund til at lowlevel formattere disken. Hvis endelig der går så meget "kuk" i partitionstabellerne, at du ikke kan repartitionere, kan du nøjes med at slette de første par cylindre. Jeg bruger programmet DrivePro i en ældgammel version, men det virker fortsat fortrinligt til denne opgave.

Hvis ikke du havde set 80GB, kunne der også sidde en 31GB clip på disken (dvs. disken melder kun tilbage at den er 31GB), men det lyder ikke sådan.

JP
Avatar billede convict Nybegynder
05. marts 2003 - 02:53 #27
fandt aldrig ud af i det i går, så min makker fik kun 27 GB igen, men tjekker da gerne lige det der med bios opdatering for en sikkerheds skyld :)

takker og bukker, knæler og slukker :D