Avatar billede jaue Nybegynder
03. marts 2003 - 23:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

A7V333 Raid Kan ikke inste Win xp i raid

Hej med jer

Har probs med at få Win XP installeret, når jeg kører raid 0 eller 1 på bundkortet. Jeg har installeret win 98 uden problemer. 98 genkendte straks drevet som et stoert drev, formaterede diskene, og så kørte det. Win XP derimod kan ikke finde nogen harddisk under installationsprogrammet til windows. Har forsøgt at oprette nyt array, uden held. Hverken med Raid 0 eller 1.
Bios vers. er 1016
To Seagate 40 Gb Barracuda IV
Avatar billede jaue Nybegynder
03. marts 2003 - 23:26 #1
Begge harddiske står til master på hver sin promise IDE kanal
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. marts 2003 - 23:26 #2
trykker du f6 under installation pga. raid-driveren, som du skal?!

Er array'et sat rigtigt op ?!
Avatar billede jaue Nybegynder
03. marts 2003 - 23:38 #3
Ja, og når jeg vælger den rigtige driver fra disketten kommmer der en fejlmeddelse, der der sådan her ud: Filen Fasttrak.sys forårsagede fejlen (18) linje 2108 i d:\nt\base\boot\setup\oemdisk.c.
Tryk på en tast for at fortsætte
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. marts 2003 - 23:40 #4
hmmmm - hvis det er den rigtige diskette du har, så kan der være fejl på...
har du en mailadresse?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. marts 2003 - 23:42 #5
hvis du har icq, så kontakt mig på 118765206
og til jer andre: jeg skriver her hvad fejlen var, hvis vi finder ud af det.
Avatar billede jaue Nybegynder
04. marts 2003 - 00:11 #6
Det virker nu. Det hjalp med nye drivere til raid under installation. Stor tak til metal hansen:-))
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. marts 2003 - 00:14 #7
Fra ICQ:

ja, nu prøver jeg lige, skal jeg lægge hele indholdet over på en diskette?
Rune(00:00 AM) :
ja
Rune(00:00 AM) :
bare sig unzip og vælg alle filerne - og så ned på en diskette :)
Malene/Jakob(00:01 AM) :
yep
Malene/Jakob(00:04 AM) :
jeg tror sq det virker:-)
Malene/Jakob(00:07 AM) :
du har lige fået 100 point, mange tak for hjælpen
Rune(00:09 AM) :
fedt nok :)

Det var filerne der var beskadigede..