Avatar billede johnbp Nybegynder
08. november 2000 - 12:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

3Com 3c 905 C-TX-M Net kort/ Red Alert

Jeg har købt 2  3C905C-TX-M 3Com Net kort i den blå avis og de virker også fint genem switch til router og jeg kan også dele filer over med andre computere .Hvad er så problemet ? jeg vil spille Red Alert på net værk og der for jeg så denne her IXP  not available , så er der mulig hed for at opsætte noget med distination net som skal være i dette format xx.xx.xx.xx og soket nummer Hvad betyder det Og ved i om der skal ændres noget på net kortene eller hvad ?
John
Avatar billede snowball Novice
08. november 2000 - 12:12 #1
IPX not available plejer og komme fordi du ikke har installeret IPX/SPX protokollen, så hvis den ikke er installeret så er det jo klart at det ikke virker !

Snowball
Avatar billede jara Nybegynder
08. november 2000 - 12:14 #2
Du skal til tilføje protokollen IPX på dine netkort. Det skulle ikke være nødvendigt at definere adresse og socket. Det burde Red Alert selv kunne finde ud af.
xx.xx.xx.xx er ofte MAC adressen på dine netkort. MAC adressen er unik for hvert netkort og er (normalt) ikke mulig at ændre. MAC adressen er brændt \"nede\" i netkortet.
Avatar billede johnbp Nybegynder
08. november 2000 - 13:03 #3
Nu har jeg instaleret alt hvad det var af net værks ting i tilføj og fjern progs men det er stadig det samme ?
Avatar billede acott Nybegynder
08. november 2000 - 13:08 #4
well, husk at i begge skal have installeret IPX, husk at du kan sætte en FRAME, på kortet den er normalt 802.3 og du kan sætte et external network no. det kan være f.eks (2)
du skal ikke specificere noget i INTERNAL network no.

Den opsætning skal du lave på begge maskiner.

Husk at du skal have installeret:
IPX/SXP
og måske også NETBIOS
Avatar billede snowball Novice
08. november 2000 - 13:11 #5
Det er ikke der du skal tilføje den !!!

Højreklik på Andre computere --> vælg egenskaber --> Vælg Tilføj --> Klik på Protokoller --> Klik på Tilføj igen --> Vælg Microsoft i den venstre boks og IPX/SPX protokollen i den højre boks --> Klik OK --> Klik OK --> Genstart PC\'en !

Så skulle den være der !

Snowball
Avatar billede johnbp Nybegynder
08. november 2000 - 13:42 #6
På min computer er der ikke noget med  andre computere der er dene computer og netværks steder
(w2k)
Net bios hvad er det ?
FRAME, på kortet den er normalt 802.3. hvad betyder det ?
Avatar billede snowball Novice
08. november 2000 - 13:49 #7
Så er det \"netværks steder\" du skal højreklikke på og vælge egenskaber...derefter skal du så igen højreklikke på din LAN forbindelse og igen vælge egenskaber...Derefter skulle du gerne kunne gøre som jeg skrev !

Snowball
Avatar billede johnbp Nybegynder
08. november 2000 - 19:56 #8
Ok det var rigtigt nok at højreklikke på lan forbindelsen eller men på w2k heder den instaler den man trykker på hvor efter der er 3 valg Klient/Tjenste/Protokol jeg valgte protokol hvor efter jeg valgte det du beskrev
Tak for det ( hvor er det simpelt når man kan )
John
Avatar billede snowball Novice
08. november 2000 - 19:59 #9
OK ! Kunne ikke lige helt huske hvordan det var i Win2k og jeg havde ikke lige en Win2k PC i nærheden ;)

Snowball