Avatar billede drj68 Nybegynder
03. marts 2003 - 18:09 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

dhcp server

hej
Jeg mangler et dhcp program til min server så min computere tildeles automatisk en ip!

Min server bruger xp!
Avatar billede drj68 Nybegynder
03. marts 2003 - 20:15 #1
hmm?? enten er der ingen der gidder at svare eller også stiller jeg et meget dumt spørgsmål :)
Avatar billede lap Nybegynder
03. marts 2003 - 21:32 #2
Avatar billede pewo Nybegynder
03. marts 2003 - 23:18 #3
Du kunne installere VMware Workstation, og der efter installere W2k-server eller server 2003, som virtuelle server og sætte dem op til at figurere som dhcp server, med VMware Workstation installeret åbner det også en masse andre mulighedder. PRØV DET!!!
Avatar billede serverservice Praktikant
04. marts 2003 - 00:52 #4
Et forslag: brug deling af internetforbindelse og du vil automatisk få dhcp fra programmet.samtidig kan pcérne komme på internettet, men op til dig!
Avatar billede jpvj Nybegynder
04. marts 2003 - 00:58 #5
Der er som du nok allerede har konstateret ikke en DHCP server indbyttet i XP (hvis vi lige ser bort for ICS funktionen). Du kan finde massere af 3. parts DHCP servere til Windows på http://www.tucows.com/ søg efter "dhcp server"

JP
Avatar billede drj68 Nybegynder
04. marts 2003 - 21:37 #6
altså så skal jeg ud og investere i windows 2000 pro?
Avatar billede jpvj Nybegynder
04. marts 2003 - 21:43 #7
Windows 2000 Pro har heller ikke DHCP server. Hvis du bare skal have DHCP funktionalitet, så gør dog som jeg foreslog: Find en freeware DHCP server på ex. tucows og brug den på XP.

Hvis du vil bruge MS Windows som server, skal du have
NT4 Server
2000 Server
2003 Server (kommer i april)
(Du kan naturligvis også bruge de større udgaver såsom advanced server, datacenter server osv...)
Avatar billede serverservice Praktikant
05. marts 2003 - 00:09 #8
nej hvis du installerer deling af internetforbindelse v.h.a. ICS får du automatisk DHCP og DNS proxy foræret. sådan er det i 98se, w2k m.m.
Avatar billede drj68 Nybegynder
05. marts 2003 - 09:46 #9
ok det prøver jeg
Avatar billede serverservice Praktikant
05. marts 2003 - 12:56 #10
For at lave deling skal du have 2 netkort i srv. et til modem og et til dit lokalnetværk. Du enabler sharing på modemnetkortet, og windows vil automatisk enable ip på det andet netkort samt:opretter DHCP og DNS proxy.