Avatar billede kfikser Nybegynder
03. marts 2003 - 17:44 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

IP nummere i DK

Er der nogle der ved om der findes en liste over alle ip nummere i DK?
Avatar billede human Nybegynder
03. marts 2003 - 17:46 #1
Gør der ikke.

De forskellige uddydere har self kundernes IP numre, men dem fpr du ikke oplyst sådan uden videre.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. marts 2003 - 17:49 #2
Hvis du har en specefik IP adresse kan du altid slå den op her

http://www.ripe.net/ripencc/pub-services/db/whois/whois.html
Avatar billede kfikser Nybegynder
03. marts 2003 - 17:50 #3
Er du sikker på at der ikke findes en liste med hvilke ip-nummere hver ISP har fået tildelt... Det kan man jo sådan set i teorien godt lave ud fra Ripe.
Avatar billede human Nybegynder
03. marts 2003 - 17:52 #4
yesh jeg er sikker :o)

Men hvis du nu vil være 111% sikker kan du jo ringe til TDC højt kvalificerede supportere(NOT) og spørge om du må få sådan en liste :o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. marts 2003 - 17:53 #5
Listen findes sikkert, men om den er offentlig tilgængelig er noget andet, jeg har aldrig set en opgørelse. Jeg tror det er lettere at slå specefikke adresser op end at finde den på en liste
Avatar billede kfikser Nybegynder
03. marts 2003 - 17:53 #6
Jep de er også rimelige dygtige...
Avatar billede kfikser Nybegynder
03. marts 2003 - 17:54 #7
Ja, men det kan jeg desværre ikke bruge til så meget. :-(
Avatar billede human Nybegynder
03. marts 2003 - 17:54 #8
kfikser: Begrund til den afvisning. Du spørger:

Er der nogle der ved om der findes en liste over alle ip nummere i DK?

jeg svarer at de ikke findes, hvad er problemet?
Avatar billede kfikser Nybegynder
03. marts 2003 - 17:56 #9
human: At jeg ikke tror på det, jeg har på et tidspunkt haft en liste, men den har jeg smidt væk.
Avatar billede human Nybegynder
03. marts 2003 - 17:56 #10
lol klart
Avatar billede kfikser Nybegynder
03. marts 2003 - 17:59 #11
human: Jeg taler jo ikke om en der viser hver virksomhed, men kun ISP'erne!
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. marts 2003 - 18:08 #12
Hvis en sådan liste findes, skal den hentes i hacker fora, jeg tvivler på at der udgives en officiel liste, det ville være lige som at invitere hackerne indenfor.

Der er også det problem at en del firmaer har dynamisk IP adresse, hvorfor denne skifter.
Avatar billede human Nybegynder
03. marts 2003 - 18:10 #13
Giver dig endnu en chance for at svare.

Den findes ikke! Eller holder du meget til der hvor bufferzone forslår?
Avatar billede kfikser Nybegynder
03. marts 2003 - 18:16 #14
Bufferzone: Jeg tror heller ikke at der findes en officel liste, men det kan jo være at der er nogle der har lavet en uofficel...
Avatar billede razor Nybegynder
04. marts 2003 - 09:46 #15
Avatar billede kfikser Nybegynder
04. marts 2003 - 10:11 #16
Razor: Mange tak det var lige det jeg skulle bruge, ved du om listen er komplet?
Avatar billede razor Nybegynder
04. marts 2003 - 10:48 #17
Det er de IP allokationer der er foretaget til danske foretagender. Jeg vil tro der kan være nogle få netværk fra andre lande der også bliver benyttet i Danmark. Men typisk ville alle endusers' IP'er være på den liste :-)
Avatar billede kfikser Nybegynder
04. marts 2003 - 10:54 #18
Det er bare super