Avatar billede pondus2000 Nybegynder
08. november 2000 - 11:16 Der er 15 kommentarer

Hvordan udgiver man?

Hvordan ugiver man en hjemmeside som er lavet i Frontpage2000. Hvordan udgiver man den i et web-hotel. Web-hotellet tilhøre world-online
Avatar billede milo Nybegynder
08. november 2000 - 11:19 #1
jeg vil foretrække at uploade med cute ftp :) - du har fået nogle oplysninger (brugernavn og password til FTP) - dem skal du bruge.

Du kan finde cute ftp på http://www.download.com
Avatar billede keysersoze Guru
08. november 2000 - 11:20 #2
når du har lavet noget i FP, er der nogle filer (formentlig html) de skal uploades til dit webhotel - FP kan vist bruges til det eller et ftp-program... mener også World-Online har noget stående på deres support-side...
Avatar billede tulle Nybegynder
08. november 2000 - 11:26 #3
Du kan også under Filer finde et punkt der hedder \"Udgiv Web-sted\", hvor du så kan skrive stien på hvor din hjemmeside skal udgives og klik på udgiv. Så enkelt kan det gøres:)
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. november 2000 - 11:26 #4
WS-FTP er (efter min mening) et bedre ftp-program. Her opretter du en profil til World-Online og indtaster ligeledes de oplysninger mht. brugernavn og password, som du har fået fra World-Online.

Du kan hente programmet på bl.a. www.opasia.dk. Indtast WS_FTP i søgeboksen, og du kommer til en link-side, hvorfra du kan downloade programmet. Jeg mener også man kan downloade det fra Opasia, men jeg er ikke sikker på hvorfra.
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. november 2000 - 11:27 #5
Hvis World-Online har FrontPage-extensions på deres server, kan du gemme direkte fra FrontPage. Men det tvivler jeg på, hvis det er til privat brug. Det er noget, man normalt betaler sig fra.
Avatar billede dailouis Nybegynder
08. november 2000 - 11:30 #6
Hvis dit webhotel bruger frontpageextensions skal du bruge FP2000 egen publish-funktion. (Filer/Udgiv websted)

Frontpage vil spørge efter dit brugernavn og password som du har fået fra worldonline.

Derefter vil FP checke for om der er ændret noget.

Bruger man FTP-programmer får man opdateret FP\'s egen statistik, dens oplysninger om filer, hyperlinks og brugerrettigheder.

Derfor skal man ikke bruge FTP, hvis man arbejder med et Frontpageweb.
Avatar billede friiser Nybegynder
08. november 2000 - 11:38 #7

Ovenstående er rigtigt. Men som svar til dit spørgsmål ligger der i menuen filer en knap der hedder publish. Denne skal du klikke på og udfylde de information som den skal bruge for at kunne ligge det op på dit webhotel. De informationer der skal indtastet er allesammme informationer du har fået af WorldOnline.

~friiser~
Avatar billede tulle Nybegynder
08. november 2000 - 11:44 #8
Publish er det ikke det samme som Udgiv Web-sted? Det kommer an på om din version er engelsk eller dansk. Under Udgiv Web-sted skal du også udfylde med de oplysninger som du har fra wol, dvs. URL, brugernavn og password
Avatar billede proboss Nybegynder
08. november 2000 - 11:51 #9
du går ind på www.dom.worldonline.dk og bestiller din frontpage extionsion der går tybisk en times tid inden du kan bruge den. har du yderligere spørgsmål så bare spørg.
Avatar billede proboss Nybegynder
08. november 2000 - 11:53 #10
du kan også bruge ws-ftp det er lidt bedere men hvis du har brugt nogele af de forme som ligge på forntpage skal du bruge frontpages oploader
Avatar billede friiser Nybegynder
08. november 2000 - 12:20 #11

tulle... det var også det jeg ville havde skrevet.. >:)

~friiser~
Avatar billede the_netfreak Nybegynder
10. november 2000 - 15:53 #12
Jeg ved det ikke med worldonline men... jeg vil tro...

Filer> Udgiv Web-sted... > (TAST FTP.adresse og tryk Udgiv) > Tast brugernavn og password.

~> the..netfreak
Avatar billede sworld Nybegynder
13. juni 2001 - 21:21 #13
Klik \"udgiv websted\"

add= fp.worldonline.dk/fpe??????

?????= din brugernavn

derefter spørger den om brugernavn og password

brugernavn= ?????

P.S. worldonline tilbyder også frontpage extension
til private :)
Avatar billede sworld Nybegynder
13. juni 2001 - 21:24 #14
Jeg glemte at tilføje hvis du er domæne kunde
og ikke har oprettet extension kan det gøres på:
http://services.worldonline.dk/domain-user-admin/
Avatar billede steen_hansen Forsker
01. april 2002 - 17:09 #15
Fik du svar, pondus2000?