Avatar billede spike. Nybegynder
03. marts 2003 - 16:40 Der er 4 kommentarer

Checke data i en tabel efter "match"

Jeg har en data tabel hvor der hele tiden bliver indtastet ting i:
Navn Alder
Hans 80
Jørgen 30

Jeg har en anden listen, et tekst dokument på ca.. 500 navne som jeg gerne vil have den markere med rødt når den findes.

Altså når den printer ved brug af:

<?php
$db = mysql_connect("localhost", "root", "");
mysql_select_db("navne", $db);
$foresp = mysql_query("SELECT * FROM navne ORDER BY id");
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
    echo "<B>$data[0]</B>" . " - ". $data[3] . " " . $data[4] . "    " . $data[5] . "<BR>";
}
?>

Så hvis $data[3](som er deres navne) passer med en .txt fil jeg har, altså en linie i den fil passer delvist med navnet, altså hvis der stod ø på en linie i min fil så ville alle navne (data[3]) blive markeret med rødt...

Så det er noget med en if lykke der markere teksten rød hvis $data[3] = linie i minenavne.txt
Avatar billede mufoxe Nybegynder
03. marts 2003 - 17:02 #1
En lille ting: Det er bedre at anvende navngivne kolonner, da det sikrer større fleksibilitet. Altså $data['navn'] frem for $data[3]
Avatar billede roo104 Nybegynder
03. marts 2003 - 17:03 #2
Tror du ikke det er mere et PHP spørgsmål ?
Avatar billede spike. Nybegynder
03. marts 2003 - 17:14 #3
Hm.. jo egentlig nok roo14, og tak for det mufoxe :)
Avatar billede spike. Nybegynder
03. marts 2003 - 20:18 #4
Er det virkelig ikke muligt at lave? =/