Avatar billede adame Nybegynder
03. marts 2003 - 15:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Jeg slettede min bios, hvordan får jeg den tilbage?

Jeg er i bessidelse af en Compaq Deskpro 2000, på disse pc'er har compaq lavet det smarte nummer at de har gemt Bios opsætnings programmet på harddisken som en partition for sig selv. Det var jeg ikke opmærksom på, så da jeg er inde i fdisk og opdager der ligger en Non-Dos partition og fylder 22 mb. sletter jeg den. Heldigvis opdager jeg det næste gang jeg starter computeren så jeg har ikke ændret på partitions tabellen siden, så programmet burde være intakt, jeg vil nu spørge hvordan jeg får det tilbage? evt. downloader et nyt fra internettet.
På forhånd, mange mange tak for hjælpen
Avatar billede mogw Nybegynder
03. marts 2003 - 15:52 #1
plejer der ikke at være alle mulige recovery cdér med til Compaq
Avatar billede domino1977 Nybegynder
03. marts 2003 - 15:54 #2
Du kan downloade en ny bios inde på compaq's hjemmesider!!!

Hvis du har dit serienummer på din pc'er!!!
Avatar billede adame Nybegynder
03. marts 2003 - 16:06 #3
hvilken fil skal jeg downloade, jeg tror godt jeg kan downloade den uden mit serienummer ellers så har jeg det på papir.
Avatar billede domino1977 Nybegynder
03. marts 2003 - 16:13 #4
Hvad er dit nummer på din compaq???
Avatar billede adame Nybegynder
03. marts 2003 - 16:17 #5
Det er vist nok en compaq deskpro 2000 5200MMX Jeg har ihvertfald en 200 mhz MMX i den.
Avatar billede zenze Nybegynder
03. marts 2003 - 17:28 #6
Hvis det er ligesom på deres bærbare, så skal du gå efter programmer med betegnelsen: Setup og Diagnostics. De ligger i nogle filer med betegnelsen Softpaq eller Rompaq.
Avatar billede adame Nybegynder
04. marts 2003 - 13:01 #7
Mange tak jeg har fundet det.