Avatar billede game_tracker Nybegynder
03. marts 2003 - 02:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Vil lære php

jeg ved intet om php eller databaser (mysql\acess) og vil gerne lære php men hvad findes der af danske hæfter\bøger til dem der vil starte med php (har start på php og database styret websider)
Avatar billede raffar Juniormester
03. marts 2003 - 02:48 #1
Du kunne starte med disse hæfter fra IDG:
1. "Start på PHP" se http://www.idgforlag.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-408-4
2. "Databasestyrede websider" se http://www.idgforlag.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-524-2

De koster kr. 69,- hver og er en god start til php og mysql

God arbejdslyst.
Avatar billede game_tracker Nybegynder
03. marts 2003 - 02:49 #2
hvad skulle det gøre godt for
Avatar billede raffar Juniormester
03. marts 2003 - 02:55 #3
Min fejl! Det ville dog hjælpe om du skrev dine spørgsmål mere i henhold til retskrivningsregler.
Avatar billede brian.nielsen Nybegynder
03. marts 2003 - 02:55 #4
Hvis du spurgte mig, ville jeg svare det samme som raffar -> Start på PHP hæftet!
Avatar billede brian.nielsen Nybegynder
03. marts 2003 - 02:56 #5
lol ... jeg læste sgu også forkert
Avatar billede raffar Juniormester
03. marts 2003 - 03:00 #6
Ja for mig så det ud som han var startet på at lære PHP og database :))
Avatar billede tgm Nybegynder
03. marts 2003 - 03:09 #7
Jeg tror han mener hvad findes der af andre bøger end de to som han har nævnt
1. Start på PHP
2. Databasestyrede websider
3. ???
4. ???

TGM
(Jeg vil også lære lidt om PHP)
Avatar billede game_tracker Nybegynder
03. marts 2003 - 03:10 #8
mente kun php (databaser sener :)
Avatar billede binderup Nybegynder
03. marts 2003 - 13:23 #9
du kommer ikke ret langt hvis du kun vil begrænse dig til dansk materiale. Der findes et hav af engelske og tyske bøger om emnet, så jeg håber at du har styr på det engelske.

Jeg kan selv anbefale "PHP and MySQL Webdevelopment" af Welling og Thomson, da den er meget grundig i at sætte dig ind i ikke bare PHP men også det at programmere generelt (hvad der er god skik osv.)

Herefter kan jeg anbefale at du læser så meget som muligt i manualen til PHP som findes på http://dk.php.net/
Den er ikke så "brugervenlig" til en nybegynder, men du vil snart ikke kunne undvære den.

Og ellers er det bare at læse så mange indlæg her på eksperten.dk som muligt og det sammen med den danske php nyhedsgruppe (dk.edb.internet.webdesign.serverside.php : http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&group=dk.edb.internet.webdesign.serverside.php)
Avatar billede game_tracker Nybegynder
03. marts 2003 - 13:58 #10
vil ha noget dansk til at komme i gang med
Avatar billede tbg Nybegynder
03. marts 2003 - 15:14 #11
Har du læst Start på PHP? Det er omtrent så langt du kommer på dansk. Ellers er der nogle danske tutorials på nettet, det man lærer mest af er nok at læse indlæggende her på eksperten når man har forstået det grundlæggende.