Avatar billede markm Nybegynder
07. november 2000 - 22:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Status Bar

Jeg er ejer af hjemmesiden : www.zequenze.dk og jeg mangler et script til min status bare, kan forstå der er forkellige muligheder for om det skal bevæge sig eller ej, det skal gerne være fast og ikke i bevægelse ! Og jeg skal lige vide i hvilken frame (top/main/content) at scriptet skal ligge i.
Avatar billede blood Nybegynder
07. november 2000 - 22:44 #1
jeg ved godt det er lidt ude for kategorien

det der med højer klik på din side

brug dette script i stedet det fjerner højer klik HELT så der ikke sker noget når man trykker

indsæt det mellem <BODY>

<script>
if (window.Event) // Only Netscape will have the CAPITAL E.
  document.captureEvents(Event.MOUSEUP); // catch the mouse up event

function nocontextmenu()  // this function only applies to IE4, ignored otherwise.
{
event.cancelBubble = true
event.returnValue = false;

return false;
}

function norightclick(e) // This function is used by all others
{
if (window.Event) // again, IE or NAV?
{
  if (e.which == 2 || e.which == 3)
  return false;
}
else
  if (event.button == 2 || event.button == 3)
  {
  event.cancelBubble = true
  event.returnValue = false;
  return false;
  }

document.oncontextmenu = nocontextmenu;  // for IE5+
document.onmousedown = norightclick;  // for all others
</script>
Avatar billede tobias Nybegynder
07. november 2000 - 23:49 #2
Er det en tekst der skal stå der hele tiden eller skal det bare være når man holder den over et link...!?
Avatar billede tobias Nybegynder
07. november 2000 - 23:57 #3
hvis det bare er noget der skal stå der hele tiden kan du bruge dette...!

Du kan placere det i hvilken som helst frame på siden du har lyst til...!

Scriptet skal bare være inde i <head>

<script language=\"JavaScript1.2\">
<!--

window.status = \'SKRIV HER\';

-->
</script>
Avatar billede markm Nybegynder
07. november 2000 - 23:57 #4
Hele tiden, er det noget du kan klare ??
Avatar billede markm Nybegynder
08. november 2000 - 00:01 #5
Hjælper jo ikke når jeg køre hen over et link ??
Avatar billede tobias Nybegynder
08. november 2000 - 00:42 #6
Dette er godt nok lidt fusket lavet men det virker...! du skal bare altid huske at den tekst du sætter ind skal du tælle tegnene på og skrive antal tegn i charnum, jeg kan ikke lige overskue at skulle lave det uden at \"snyde!\" for træt...!

<script language=JavaScript>
<!--

Speed=100;
CharNum=30;

function x0822631()
{
text=\"w w w . z e q u e n z e . d k\";
x06530();
}

function x06530()
{

window.setTimeout(\'x06530()\',Speed);
window.status=text;
text=text.substring(CharNum)+text.substring(0,CharNum);}

x0822631();//-->
</script>
Avatar billede tobias Nybegynder
08. november 2000 - 00:51 #7
Hvis du sætter speeden til 1 så virker det lidt bedre.
Nu vil jeg gå i seng da mit arbejde ellers bliver meget dårligt..! :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. november 2000 - 02:00 #8
med al respekt.

Du vil forhindre brugeren i at se din kode
Du vil forhindre brygeren i at kunne se hvor dine links senden ham hen
Du får også brug for et script der blokerer hans \"back\" button.

mvh JakobA
Avatar billede markm Nybegynder
08. november 2000 - 11:39 #9
Hvad mener du JakobA ?? Og hvad mener Tobias med at jeg skal skrive tegnene i antal Charnum ??
Avatar billede tobias Nybegynder
08. november 2000 - 19:18 #10
Det er oprendeligt et scroller script dvs at charnum er antal tegn som den flytter ad gangen...! Pointen er bare at du skal tælle antal tegn som du skal have til at stå nede i din status bar og så skrive antallet i stedet for det hvor der står 30 altså:
CharNum=HER SKAL DU SKRIVE ANTAL TEGNE DER ER I DEN TEKST SOM DU VIL SKRIVE I STATUS BAREN;

Teksten som du vil skrive skal stå der hvor der lige nu står w w w . z e q u e n z e . d k
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. november 2000 - 20:18 #11
Jeg mener at det er ikke noget venligt noget at gøre og at de der opdage du gør det vil miste noget af lysten til at kikke på dine sider.

Hvis du i alle dine links tilføjer et  onmouseover=\"return true;\"  (eller måske false) tror browseren at onmouseover er håndteret, og lader være med at ændre i statuslinien. Det er billiger end at jave et javascript kørende i baggrunden.

mvh JakobA
Avatar billede tobias Nybegynder
08. november 2000 - 21:15 #12
Og så skulle man ikke opdage at der er fusket med det ... ?
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. november 2000 - 21:19 #13
tobias>> Jovist opdager man det.

Det er ikke en anbefaling. Bare en hvordan.
Avatar billede tobias Nybegynder
08. november 2000 - 21:30 #14
ok...! Det da osse iorden ! Det er jo altid rart at lære ;)