Avatar billede wodkaman Nybegynder
02. marts 2003 - 16:09 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Flere Ram meget Nice, Men min computer genstarter !!!!!

Jeg har købt nye ram. 256mb sdram, men når jeg er inde i spil eller bare windows xp, har min computer genstartet. den gør det ik så tit, men det er pisse Iriterene. når den genstarter min computer, ser man lige et meget kort glimt af min bios.
Jeg har hentet et Ram-test program, men den har ik fundet nogle fejl.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
02. marts 2003 - 16:21 #1
Prøv at teste med hver enkelt RAM-blok alene og i begge DIMM-solts (!), så du kan finde ud af om det er hardware-fejl ved enten den nye RAM-blok eller en af dine DIMM-slots.

Hvis problemet ikke umiddelbart kan tilknyttes din hardware, kan du jo prøve at opdatere din BIOS til den nyeste - hvilket bundkort har du?

Det kan også skyldes, at din nye RAM-blok ikke er samme mærke som sidder i din maskine i forvejen - RAM fra forskellige fabrikanter kan til tider volde problemer.
Avatar billede wodkaman Nybegynder
02. marts 2003 - 16:24 #2
Jeg har et Gigabyte GA-7ZMMH bundkort og jeg kører kun med en blok ram før hvade jeg en blok 128 ram af mærket Samsung
Avatar billede wodkaman Nybegynder
02. marts 2003 - 16:27 #3
Jeg har ik så meget forstand på bios, skal den ik opsættes hvis jeg opdatere den
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
02. marts 2003 - 16:30 #4
Det skal den jo nok :o) Men har du prøvet at flytte lidt rundt på RAM-blokken???
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
02. marts 2003 - 16:31 #5
Men siden du nu har 128Mb RAM, hvorfor så ikke prøve at installere dem også???
Avatar billede wodkaman Nybegynder
02. marts 2003 - 16:32 #6
da jeg havde min 128 blok genstartede den oftere
Avatar billede wodkaman Nybegynder
02. marts 2003 - 16:34 #7
kan det ik være noget med Xp og gøre
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
02. marts 2003 - 16:50 #8
Det kan det såmænd godt - XP er som standard sat op til at genstarte, hvis der opstår ulovlige handlinger (skod-funktion)... Øjeblik :o)
Avatar billede wodkaman Nybegynder
02. marts 2003 - 16:52 #9
hvor kan man rediger i den fucktion
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
02. marts 2003 - 16:52 #10
Prøv følgende:

start => højreklik på "denne computer" => egenskaber => fanen "avanceret" => knappen "indstillinger" under "start og genoprettelse" => fjern fluebenet i "genstart automatisk"...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
02. marts 2003 - 16:54 #11
Husk forresten lige, at du først skal acceptere et svar, når problemet er løst - det er jo ikke sikkert, at jeg kan få problemet til at forsvinde :o)

Prøv da forresten at smide begge blokke i bundkortet!
Avatar billede wodkaman Nybegynder
02. marts 2003 - 16:55 #12
mange tak..! håber det hjælper

LIVERPOOL 2-0 !!!!!!
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
02. marts 2003 - 16:58 #13
Ingen fodbold her i huset :o)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
02. marts 2003 - 18:01 #14
Hvad har herren fundet ud af???