Avatar billede zelebris Nybegynder
12. august 1999 - 21:16 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Dial Up Forbindelse mellem 2 computere

Er det muligt at ringe op fra en computer til en anden og derved lave et netværk evt. ved hjælp af en dial up server - så modemmet tager telefonen.
Er der nogen der har en Dial Up Server??
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
12. august 1999 - 21:35 #1
RAS server til NT kan gøre det du eftersøger. Men det kræver Win NT ved ikke om du er intereseret i det så?
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
12. august 1999 - 22:02 #2
Skulle også være muligtmed opkalds server uner win95/98 men er ikek sikker da jeg aldsrig har prøvat det da jeg kører NT
Avatar billede bjo Nybegynder
12. august 1999 - 23:27 #3
Hvis det er til fil overførelse så brug et af de "gamle" BBS programmer feks. Terminat.
Eller er det muligt med win95/98 at bruge dialup
Avatar billede cyberesben Nybegynder
13. august 1999 - 00:22 #4
i Plus! til win95 ligger der en Netværk via modem server ved jeg..

og der følger en med win98
Avatar billede zelebris Nybegynder
13. august 1999 - 08:31 #5
Jeg skal bruge en server til 98 og NT!!

Cyberesben>> Den kan jeg ikke finde??
evt. en VPN forbindelse via dial up!!
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
13. august 1999 - 10:21 #6
Hvad er der så galt med RAS server hvis det skal være til både NT og Wiruz98??
Avatar billede zelebris Nybegynder
13. august 1999 - 10:50 #7
Ntmaniac>> så skaf mig den RAS server
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
13. august 1999 - 14:34 #8
Den er inbygget i NT
Avatar billede jumper Nybegynder
13. august 1999 - 18:40 #9
Installer Linux og brug Samba til at holde styr på netværksforbindelsen ;)

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. august 1999 - 13:22 #10
I win98 følger der en DialUp server med!
Avatar billede zelebris Nybegynder
15. august 1999 - 19:38 #11
men hvor ligger den Dial Up server?? C:\windows98\???.exe
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. august 1999 - 20:06 #12
du skal installere den i Kontrolpanel -> Tilføj/fjern Programmer -> Windows installation
Avatar billede macitea Nybegynder
16. august 1999 - 22:23 #13
Det kan du sagtens. Men lige et par spørgsmål. Skal den computer du ringer til ringe tilbage til din computer? Dette kan Win98 nemt gøre. Skal du kun bruge enkelte filer fra remoten eller skal du kunne komme rundt i den, bruge den? Der findes flere udmærkede programmer til dette. Rapid Remote, PC-everywhere. Masser af muligheder.
Avatar billede zelebris Nybegynder
17. august 1999 - 09:16 #14
Jamen kan det bruger over telenettet ikke Internettet men telenettet!!!
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
16. september 1999 - 15:16 #15
Jeg har forstået det sådan at du har en 98 og en NT maskine der skal i forbindelse med hinanden !!! Hvis det er en Workstation kan du bruge Netværk-via-modem ! Brug den ene maskine til at ringe til den anden ved at angive telefonnr. i den rette boks !
Den anden skal være tændt, men der må ikke være ringet op, den vil så tage opkaldet !! Virker for mig, det kræver selvfølgelig at modemet KAN modtage opkald !!!
Avatar billede zelebris Nybegynder
01. november 1999 - 21:27 #16
Nu lukker jeg sgu dette ?