Avatar billede sanko22 Nybegynder
01. marts 2003 - 01:47 Der er 9 kommentarer

P4T-E - fsb over 133?

Hej
Hvordan får jeg min fsb over de 133?
Jeg har prøvet at dipswiche, men den går i sort.

Har I nogle idéer?

- Rasmus

ps. Det er til en 50'er :o) Fordi jeg er lost!
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. marts 2003 - 10:42 #1
din fsb går vel kun til 133.
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
01. marts 2003 - 19:27 #2
Har du prøvet at opdatatere din BIOS!!!!
Måske er 133 max med den BIOS du har nu.
Men tjek asus.com og find dit mobo og tjek hvad max fsb er
/thomas
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2003 - 22:40 #3
Du kan nok ikke komme højere på pga din RAM. Rambus RAM er ikke kendt for at overclocke særligt godt.
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
02. marts 2003 - 13:20 #4
Jeg har et Asus P4T533-C med en P4 2,4@2,7 600fsb og 2x128 Samsung 16bit pc1066, derved er mine ram pc1066@1200 og 533@600mhz, så jo de kan godt oc ca. 12%. Det er ikk så meget, i forhold til ddr 3500/3700. Men mit mobo understørrer ikk mere end 150 fsb, hvis jeg kunne hæve fsb'en mere kunne rammene også være med. Samsung er også kendt for at være de bedste RD ram, at oc med.
Hvis det er dine ram, der holder dig tilbage, kan du i BIOS sætte hvor mange gange dine ram skal ganges med fsb'en. Typiske muligheder er Auto/x3/x4.
Muligvis lidt svært at forstå, men jeg mit regnestykke ser sådan ud.
150(fsb'en)x4(for det har jeg sat den til i BIOS)x2(dualchanael ram, strømen løber begge veje)=pc1200(150x4x2)
Hvis jeg havde sat den til x3 ville det "kun" blive pc900(150x3x2) og derved kunne jeg oc mere, hvis jeg kunne hæve fsb'en.
/thomas
Avatar billede salkcin Nybegynder
25. april 2003 - 19:01 #5
Jeg sidder selv med et Asus P4T-E. I bios kan du indstille FSB fra 100-133MHz med en PCI divider på 1/3 dvs. på 133MHz = PCI/AGP @ 44/88MHz og mit GF2 Pro fucker ved 88MHz @ AGP4x så jeg volt moddede min CPU (http://www.vr-zone.com/guides/Intel/Northwoodmod/) til 1,6v og satte jumpere så min CPU kørte 133FSB med PCI divider 1/4 for AGP/PCI @ 33/66MHz. Ved jumpere kan du sætte FSB helt op til 156FSB med 1/3, 1/4 og 1/5 divider

Der kan ses hvordan dine jumpere skal stå. Du skal sætte dit mobo til JumperMode for at det virke. Du kan se i din manual hvordan du gør. Hagen ved at køre med JumperMode er at man IKKE kan justere vcore derfor skal man somsagt lave vcore modded
http://users.cybercity.dk/~dsl30381/p4tedipswitches.JPG

Jeg har også software som kan justere FSB i Windows. Anbefales du bruger det i JUmperMode med jumperne på en setting med PCI divider 1/4, i JumperFree mode skal det siges det kun virker med PCI Divider 1/3 så derfor :). Er på eget ansvar du bruger det men jeg har brugt det og ingen problemmer.
http://users.cybercity.dk/~dsl30381/SetFSB.zip
Avatar billede salkcin Nybegynder
25. april 2003 - 19:06 #6
hehe... vil også lige tilføje at Asus P4T-E og Asus P4T533-C har samme clock generators så Asus P4T-E kunne nemt komme til at understøtte 156FSB ved PCI divider 1/5 i bios hvis Asus'es bios engineers tog sig sammen. Har hørt om folk som har lagt en P4T533-C beta bios på deres P4T-E hvor at FSB 100-150MHz virkede med korrekte dividers men der var andre bugs så ting på I/O panlet ikke virkede bl.a. og da de flashede tilbage døde deres mobo'er. Skal have prøvet den nye 1008 beta 03 til P4T-E... Måske den giver FSB bios setting op til 156FSB? :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. august 2003 - 10:27 #7
hvad har du fundet ud af?
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
11. august 2003 - 14:31 #8
Mht. mere fsb kan du hente programmet SetFSB til Asus P4T533-C her: http://www.maximumoc.com/setfsb.html - bare den der hedder special. Den bruger jeg ihvertfald eller har brugt. Du skal også huske at downloade den fil der hedder GIVEIO.sys den er i toppen af linket.
Min var lidt ustabil når jeg gjore dette og det var heller ikk altid det lykkedes.
/Thomas
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
11. august 2003 - 14:34 #9
Mht. at RD ikk oc'er så godt, så kørte mine pc1066@1248 uden problemer. Jeg har et par specielle pc1600 ram, og der var stadigvæk problemer med stabiliteten, så det er ikk rammene der ikk kunne mere ;)
/Thomas