Avatar billede betatron Nybegynder
28. februar 2003 - 18:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

TGIFImage v.2.2??

Jeg har et problem! Jeg vil gerne ligge GIF billeder og animationer ind på en form. Og det kan jeg ikke. Jeg fik at vide at jeg skulle downloade TGIFImage v.2.2. Det har jeg så gjort. Hvor skal jeg installere programmet og hvordan kan jeg bruge det til at ligge GIF billeder og animationer ind på en form??
Jeg vil gerne have en MEGET grundig vejledning, tak! Selv de mindste ting, som måske er åbentlyse for de fleste!
Avatar billede hermandsen Juniormester
28. februar 2003 - 18:14 #1
Vælg Component->Install component->(fanebladet)Into existing package.
Tryk Browse... ud for "Unit file name" og find din .pas-fil, eller din .dcu-fil som fulgte med TGifImage.
Tryk Ok, så Install og hvis alt ellers går godt, så har du installeret TGifImage! :)

//hermandsen
Avatar billede hermandsen Juniormester
28. februar 2003 - 18:17 #2
Det kan måske være en fordel at lægge dine filer til TGifImage under C:\Programmer\Borland\Delphi[versionsnummer]\Projects\Bpl
eller noget under Delphi... De skal jo blive liggende der til evig tid, hvis du vil blive ved med at have glæde af dem! :)
Avatar billede hermandsen Juniormester
28. februar 2003 - 18:19 #3
Forresten...
Hvis der følger en .dpk-fil med projektet, så kan du bare dobbeltklikke på den (så åbner Delphi den) og trykke Install, så er du også godt i gang! ;)

//hermandsen
Avatar billede betatron Nybegynder
28. februar 2003 - 23:14 #4
Mange tak, det virkede!
Avatar billede hermandsen Juniormester
28. februar 2003 - 23:34 #5
Velbekomme! :)
Takker for point!